$45.95
(available in store)
Summary:
Nous entrons dans « l’ère post-numérique », les technologies du numérique ne sont plus perçues comme un phénomène révolutionnaire, mais plutôt comme faisant partie intégrante de notre quotidien. La mutation de l’industrie de la musique et du cinéma, où les fichiers circulent en « bits et octets » via les téléchargements et le streaming, est désormais tenue pour acquise.(...)
Post-digital print : la mutation de l'édition depuis 1984
Actions:
Price:
$45.95
(available in store)
Summary:
Nous entrons dans « l’ère post-numérique », les technologies du numérique ne sont plus perçues comme un phénomène révolutionnaire, mais plutôt comme faisant partie intégrante de notre quotidien. La mutation de l’industrie de la musique et du cinéma, où les fichiers circulent en « bits et octets » via les téléchargements et le streaming, est désormais tenue pour acquise. Cependant, dans le monde de l’édition de livres et de revues, cette transformation ne fait que commencer. Pourtant, les prémices de cette mutation sont loin d’être récents. Depuis plus d’un siècle, des artistes d’avant-garde, des activistes et des ingénieurs ont anticipé le développement des réseaux et de l’édition numérique. Bien que la mort annoncée du papier ait été largement exagérée, l’édition numérique est désormais devenue une réalité. Comment l’analogique et le numérique vont-ils coexister dans l’ère post-numérique ? Comment vont-ils s’entrecroiser, se mélanger et se dépasser ? Dans ce livre, Alessandro Ludovico repense l’histoire de la technologie des médias, de l’activisme culturel et des arts d’avant-garde comme une préhistoire de la soi-disant dichotomie entre papier et numérique.
Archive, library and the digital
$46.95
(available in store)
Summary:
Comment apprendre à lire les images ? Donis A. Dondis livre dans cet essai une approche précise et documentée des mécanismes à l’œuvre dans ce processus. Alors que la lecture d’une image semble relever du domaine de l’intuition, cette enseignante expérimentée démontre qu’il s’agit plutôt d’une méthode proche de l’apprentissage d’une langue, avec son alphabet, son lexique(...)
La Syntaxe de l'image : Introduction à l'alphabétisation visuelle
Actions:
Price:
$46.95
(available in store)
Summary:
Comment apprendre à lire les images ? Donis A. Dondis livre dans cet essai une approche précise et documentée des mécanismes à l’œuvre dans ce processus. Alors que la lecture d’une image semble relever du domaine de l’intuition, cette enseignante expérimentée démontre qu’il s’agit plutôt d’une méthode proche de l’apprentissage d’une langue, avec son alphabet, son lexique et sa syntaxe nécessitant un enseignement spécifique. Richement illustré, « La Syntaxe de l’image » s’adresse à toute personne souhaitant analyser l’environnement visuel qui nous entoure et comprendre les formes qui le composent. Cette réflexion théorique est accompagnée de multiples exemples et références allant de la peinture à la sculpture en passant par l’architecture, le design graphique ou le cinéma ; autant d’applications qui permettent de comprendre le fonctionnement de nos aptitudes visuelles et de les mettre en oeuvre. Le texte est accompagné d’exercices pratiques permettant à chacun·e d’exercer son regard.
Art Theory
$66.00
(available in store)
Summary:
Publishing is experiencing one of the most transformative phases in its history. In "Tactical publishing", a sequel to "Post-digital print", Alessandro Ludovico explores the forces driving this historical phase, highlighting the tremendous opportunities it presents. Our task, he believes, is to develop an alternative publishing system that transcends the dichotomy between(...)
Tactical publishing: Using Senses, Software, and Archives in the Twenty-First century
Actions:
Price:
$66.00
(available in store)
Summary:
Publishing is experiencing one of the most transformative phases in its history. In "Tactical publishing", a sequel to "Post-digital print", Alessandro Ludovico explores the forces driving this historical phase, highlighting the tremendous opportunities it presents. Our task, he believes, is to develop an alternative publishing system that transcends the dichotomy between paper and digital media. He focuses first on the two activities on which publishing is premised—reading and writing (with an emphasis onwriting machines and post-truth in the latter)—and then deconstructs the concept, proposing alternative strategies inspired by recent practices and unconventional uses of technology.
Archive, library and the digital
$45.00
(available to order)
Summary:
For more than a century now, avant-garde artists, activists and technologists have been anticipating the development of networked and electronic publishing. Although in hindsight the reports of the death of paper were greatly exaggerated, electronic publishing has now certainly become a reality. How will the analog and the digital coexist in the post-digital age of(...)
Post-digital print: the mutation of publishing since 1894, 2nd edition
Actions:
Price:
$45.00
(available to order)
Summary:
For more than a century now, avant-garde artists, activists and technologists have been anticipating the development of networked and electronic publishing. Although in hindsight the reports of the death of paper were greatly exaggerated, electronic publishing has now certainly become a reality. How will the analog and the digital coexist in the post-digital age of publishing? How will they transition, mix and cross over? In this book, Alessandro Ludovico rereads the history of the avant-garde arts as a prehistory of cutting through the so-called dichotomy between paper and electronics.
Book Design
$37.95
(available to order)
Summary:
Is print really dead, or is it going to die anytime soon? This book examines “a particular (and often puzzling) period in the history of print… as new digital technologies are rapidly transforming both the status and the role of printed materials.” The medium of print is without doubt under threat from new digital sources, yet the two are also finding a paradoxical(...)
Post-digital print : the mutation of publishing since 1894
Actions:
Price:
$37.95
(available to order)
Summary:
Is print really dead, or is it going to die anytime soon? This book examines “a particular (and often puzzling) period in the history of print… as new digital technologies are rapidly transforming both the status and the role of printed materials.” The medium of print is without doubt under threat from new digital sources, yet the two are also finding a paradoxical coexistence despite their shared characteristics and functional competition. In some ways, print is actually nowadays being revitalized rather than replaced, an intriguing prospect which is explored in depth in the pages of this book.
Book Design