$36.95
(available to order)
Summary:
Place de la Madeleine, synonyme de l'alliance entre gatronomie et chic, mais aussi théâtre d'obsèques d'envergure nationale. Avec un budget serré et de nombreuses contraintes, L'agence h2o opère un changement majeur sur cet espace engorgé: la restitution de 4500 mètres carrés de sol aux piétons, un gain massif de 40 % accompli presque furtivement, en grapillant de(...)
H2O Architects: Faire place, Madeleine / Place-making at the Madeleine
Actions:
Price:
$36.95
(available to order)
Summary:
Place de la Madeleine, synonyme de l'alliance entre gatronomie et chic, mais aussi théâtre d'obsèques d'envergure nationale. Avec un budget serré et de nombreuses contraintes, L'agence h2o opère un changement majeur sur cet espace engorgé: la restitution de 4500 mètres carrés de sol aux piétons, un gain massif de 40 % accompli presque furtivement, en grapillant de l'espace partout ou l'occasion se présente. Quoi de plus luxueux à offrir aux Paridiens que ce dont ils ne jouissent que si peu : de l'espace non programmé, de la place, purement et simplement... / This is the first book of a monographic collection on the projects of h2o architectes. It showcases the construction of a residential building in Paris that features ashlar masonry facades. Requiring neither firing nor the addition of other products, stone material allows a 60% reduction in carbon emissions during the construction phase, in comparison to concrete, and a 35% reduction over a period of 50 years. The architects successfully demonstrate how load-bearing stone represents an economical alternative and lends a higher-quality standard of finish.
Architecture Monographs