Ettore Sottsass
$100.00
(available to order)
Summary:
The life and work of Ettore Sottsass is more relevant than ever, with exhibitions around the world and renewed collector interest in the Memphis movement. Now available in a new format, this book, packed with beautiful images taken from the extensive Sottsass archives and including drawings and sketches from the designer's countless sketchbooks, explores his entire career(...)
Design Monographs
July 2017
Ettore Sottsass
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Price:
$100.00
(available to order)
Summary:
The life and work of Ettore Sottsass is more relevant than ever, with exhibitions around the world and renewed collector interest in the Memphis movement. Now available in a new format, this book, packed with beautiful images taken from the extensive Sottsass archives and including drawings and sketches from the designer's countless sketchbooks, explores his entire career from the 1940s to the 2000s, covering everything from his architectural projects and product design to his jewellery, sculpture, and graphics.
Design Monographs
M/M (Paris) de M à M
$110.00
(available to order)
Summary:
Michel Amzalag et Mathias Augustyniak se rencontrent à l’École nationale supérieure des arts décoratifs (ENSAD) en 1989. Trois ans plus tard, ils fondent ensemble l’agence M/M (Paris). Cette monographie rassemble pour la première fois vingt ans de leurs projets, du livre à l’affiche de cinéma ou de théâtre, en passant par leurs travaux pour la mode (Yohji Yamamoto,(...)
M/M (Paris) de M à M
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Price:
$110.00
(available to order)
Summary:
Michel Amzalag et Mathias Augustyniak se rencontrent à l’École nationale supérieure des arts décoratifs (ENSAD) en 1989. Trois ans plus tard, ils fondent ensemble l’agence M/M (Paris). Cette monographie rassemble pour la première fois vingt ans de leurs projets, du livre à l’affiche de cinéma ou de théâtre, en passant par leurs travaux pour la mode (Yohji Yamamoto, Balenciaga, Givenchy), pour la musique (Benjamin Biolay, Björk, Madonna), par des collaborations avec le monde de l’art (Palais de Tokyo, Centre Pompido, Guggenheim), des objets design ou encore des installations urbaines. Toutes ces créations sont présentées en images et classées dans un ordre alphabétique bien particulier : de M, comme Michaël, à M, pour Mathias. Leurs proches collaborateurs sont invités à évoquer cette œuvre multiforme qu’ils connaissent bien, et sur laquelle leurs propos jettent un jour nouveau. Hans Ulrich Obrist signe la préface de l’ouvrage, Philippe Parreno un texte sur leurs projets communs. Des entretiens sont menés avec Björk, Benjamin Biolay, Nicolas Ghesquière, Pierre Huyghe, Inez van Lamsweerde et Vinoodh Matadin, Sarah Morris, Glenn O’Brien et Éric Vigner. Autant de témoignages sur les spécificités du travail de Michaël Amzalag et Mathias Augustyiniak qui, ensemble, dressent un panorama de l’évolution des champs artistiques depuis les années 1990.
Design Monographs
Designed by Peter Saville
$41.95
(available to order)
Summary:
Peter Saville is arguably the most influential graphic designer of his generation. Best known for his seminal record covers for Joy Division and New Order and as the co-founder of legendary independent music label Factory Records, Saville has created designs for fashion, advertising, and art. The intensity and timelessness of his work has ensured his cult status for(...)
Designed by Peter Saville
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$41.95
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Summary:
Peter Saville is arguably the most influential graphic designer of his generation. Best known for his seminal record covers for Joy Division and New Order and as the co-founder of legendary independent music label Factory Records, Saville has created designs for fashion, advertising, and art. The intensity and timelessness of his work has ensured his cult status for twenty-five years. His far-reaching designs and character prefigure popular culture: fresh and seemingly familiar, he continues to transform the commonplace into the desirable. This first book on Saville's work chronicles his prolific career from 1978 to the present. It includes a comprehensive interview by Christopher Wilson as well as essays by style writer Peter York, music critics Paul Morley and Miranda Sawyer, and design critics Rick Poynor, Emily King, and Peter Hall. Peter Saville is a graphic designer who resides in London.
Graphic Designers, Monographs
$60.00
(available to order)
Summary:
"Robert Brownjohn: Sex and Typography" tracks the story of this legend from his early years as the prized student of Laszlo Moholy-Nagy to his days as a visionary star in the New York design world of the sixties and his later years as an icon in the film and advertising world of swinging London. "Robert Brownjohn: Sex and Typography" illustrates the dynamic work Brownjohn(...)
Robert Brownjohn : sex and typography
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$60.00
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"Robert Brownjohn: Sex and Typography" tracks the story of this legend from his early years as the prized student of Laszlo Moholy-Nagy to his days as a visionary star in the New York design world of the sixties and his later years as an icon in the film and advertising world of swinging London. "Robert Brownjohn: Sex and Typography" illustrates the dynamic work Brownjohn produced on his own and as a cofounder of the firms Brownjohn, Chermayeff, and Geismar in New York, and Cammell, Hudson, and Brownjohn in London, including campaigns for such giants as Pirelli, IBM, and Midland Bank.
Graphic Designers, Monographs
books
$64.95
(available to order)
Summary:
Ces vingt dernières années ont enregistré un tournant dans la perception par les pouvoirs publics et le secteur privé de la notion d'institution culturelle. Que ce soit aux États-Unis, en Europe ou au Japon, l'idée selon laquelle l'institution culturelle doit fonctionner en tenant compte de certains critères de rentabilité a fait son chemin. Le recours à des fonds privés,(...)
Identités graphiques et culturelles
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$64.95
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Ces vingt dernières années ont enregistré un tournant dans la perception par les pouvoirs publics et le secteur privé de la notion d'institution culturelle. Que ce soit aux États-Unis, en Europe ou au Japon, l'idée selon laquelle l'institution culturelle doit fonctionner en tenant compte de certains critères de rentabilité a fait son chemin. Le recours à des fonds privés, dû à la limitation des subventions publiques, et l'appropriation par l'institution culturelle de méthodes et de visées issues du monde de l'entreprise, obligent les principaux acteurs culturels à s'interroger sur l'identité à donner aux différents lieux dont ils ont la charge. Si, en effet, l'identité (logo, signalétique, papier à en-tête, packaging) de ces galeries, musées, centres d'art et théâtres ne se résume pas à une simple marque commerciale, puisqu'elle doit communiquer la richesse et la complexité des collections ou du savoir-faire de l'institution, elle doit néanmoins intégrer ces exigences nouvelles.
books
January 2008
Graphic Design and Typography