$14.95
(available in store)
Summary:
Cette monographie est publiée à l'occasion de l'exposition présentée au CCA au printemps de 1994. Préfacé par Phyllis Lambert, ce livre s'ouvre sur une analyse de Jean-François Bédard, commissaire de l'exposition, pour se poursuivre avec une conversation entre Peter Eisenman et les critiques et professeurs d'art et d'architecture Alan Balfour, Yves-Alain Bois, Jean-Louis(...)
Cités de l'archéologie fictive : oeuvres de Peter Eisenman, 1978-1988
Actions:
Price:
$14.95
(available in store)
Summary:
Cette monographie est publiée à l'occasion de l'exposition présentée au CCA au printemps de 1994. Préfacé par Phyllis Lambert, ce livre s'ouvre sur une analyse de Jean-François Bédard, commissaire de l'exposition, pour se poursuivre avec une conversation entre Peter Eisenman et les critiques et professeurs d'art et d'architecture Alan Balfour, Yves-Alain Bois, Jean-Louis Cohen et K. Michael Hays.
$80.00
(available in store)
Summary:
This catalogue to the CCA's exhibition presents four of the most representative and best documented of the artificial excavation projects: an urban design scheme for Cannaregio West in Venice (1978); a housing project near Checkpoint Charlie in Berlin (1980-1981, partially realized 1982-1986); a design for the University Art Museum at California State University, Long(...)
CCA Publications
February 1994, Montréal / New York
Cities of artificial excavation: the work of Peter Eisenman, 1978-1988
Actions:
Price:
$80.00
(available in store)
Summary:
This catalogue to the CCA's exhibition presents four of the most representative and best documented of the artificial excavation projects: an urban design scheme for Cannaregio West in Venice (1978); a housing project near Checkpoint Charlie in Berlin (1980-1981, partially realized 1982-1986); a design for the University Art Museum at California State University, Long Beach (1986); and Chora L Works (1985-1986), a garden for the Parc de La Villette in Paris designed in collaboration with Jacques Derrida. Each project is presented through the architect's drawings and models, over 200 images in all, more than 150 of them in colour, most from the collections of the Canadian Centre for Architecture. Each project sequence begins with a theoretical text by Eisenman, then goes on to a project history describing the site and explaining Eisenman's design strategy. The unprecedented publication of complete series of conceptual drawings not only illustrates Eisenman's design process in detail, but also traces the transformation, through drawing and model making, of his architectural discourse. With essays by Alan Balfour, Yve-Alain Bois, Jean-François Bédard, Jean-Louis Cohen, Kurt W. Forster, K. Michael Hays, Arata Isozaki, and Fredric Jameson.
CCA Publications
books
$59.95
(available to order)
Summary:
L'architecte italien Carlo Scarpa a produit entre 1953 et 1979 une série de réalisations incroyablement variées qui ont remis en question les idées sur ce que l'architecture moderne pouvait être. Il jugeait nécessaire de concilier une adhésion profonde à la nouveauté avec les traditions de l'artisanat local et les pratiques universelles séculaires, afin de créer une(...)
CCA Publications
May 1999, Montréal/New York
Carlo Scarpa architecte : composer avec l'histoire
Actions:
Price:
$59.95
(available to order)
Summary:
L'architecte italien Carlo Scarpa a produit entre 1953 et 1979 une série de réalisations incroyablement variées qui ont remis en question les idées sur ce que l'architecture moderne pouvait être. Il jugeait nécessaire de concilier une adhésion profonde à la nouveauté avec les traditions de l'artisanat local et les pratiques universelles séculaires, afin de créer une architecture qui saurait être l'expression de notre civilisation de la machine sans abandonner la force psychique et sensuelle du lieu, de la matière et de la mémoire. Cette conciliation que cherchait Scarpa prend forme dans les réalisations discutées ici - le palais Abatellis, la gypsothèque de Canova, le musée du Castelvecchio, la maison Veritti, le magasin Olivetti, le palais de la Fondation Querini Stampalia, la Banca Popolare et la tombe de la famille Brion - et qui, subtilement, gardent une grande pertinence pour une époque de plus en plus préoccupée d'adapter à ses besoins le monde bâti - plutôt que de le révolutionner. Carlo Scarpa, architecte : Composer avec l'histoire illustre, à l'aide de nombreux dessins de Scarpa, les façons dont l'architecte fait entrer en dialogue la lumière, l'espace et l'architecture dans un contexte urbain dense et chargé d'histoire . Ce dialogue est mis en valeur par l'œil patient du photographe italien Guido Guidi qui présente les bâtiments dans leur état actuel.
books
May 1999, Montréal/New York
CCA Publications
$45.00
(available in store)
Summary:
This catalogue to the CCA's exhibition presents four of the most representative and best documented of the artificial excavation projects: an urban design scheme for Cannaregio West in Venice (1978); a housing project near Checkpoint Charlie in Berlin (1980-1981, partially realized 1982-1986); a design for the University Art Museum at California State University, Long(...)
February 1994
Cities of artificial excavation: the work of Peter Eisenman, 1978-1988
Actions:
Price:
$45.00
(available in store)
Summary:
This catalogue to the CCA's exhibition presents four of the most representative and best documented of the artificial excavation projects: an urban design scheme for Cannaregio West in Venice (1978); a housing project near Checkpoint Charlie in Berlin (1980-1981, partially realized 1982-1986); a design for the University Art Museum at California State University, Long Beach (1986); and Chora L Works (1985-1986), a garden for the Parc de La Villette in Paris designed in collaboration with Jacques Derrida. Each project is presented through the architect's drawings and models, over 200 images in all, more than 150 of them in colour, most from the collections of the Canadian Centre for Architecture. Each project sequence begins with a theoretical text by Eisenman, then goes on to a project history describing the site and explaining Eisenman's design strategy. The unprecedented publication of complete series of conceptual drawings not only illustrates Eisenman's design process in detail, but also traces the transformation, through drawing and model making, of his architectural discourse. With essays by Alan Balfour, Yve-Alain Bois, Jean-François Bédard, Jean-Louis Cohen, Kurt W. Forster, K. Michael Hays, Arata Isozaki, and Fredric Jameson.