Gio Ponti: archi-designer
$105.00
(available to order)
Summary:
''Gio Ponti: Archi-Designer'' covers Ponti's entire career from 1921 to 1978, highlighting the many aspects of his work: from mechanical production to handicraft, from architecture to industrial design, from furniture to lighting, from the creation of magazines to his forays into the fields of glass, ceramics and goldsmithing. His work exemplified a certain tendency(...)
Gio Ponti: archi-designer
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Price:
$105.00
(available to order)
Summary:
''Gio Ponti: Archi-Designer'' covers Ponti's entire career from 1921 to 1978, highlighting the many aspects of his work: from mechanical production to handicraft, from architecture to industrial design, from furniture to lighting, from the creation of magazines to his forays into the fields of glass, ceramics and goldsmithing. His work exemplified a certain tendency identified by his fellow architect Ernesto Rogers in 1952, an interest in designing 'dal cucchiaio alla città' ('from the spoon to the town')—giving equal attention and applying the same innovative design thinking to small spoon and skyscraper alike. Featuring more than 500 pieces, this book traces Ponti's multidisciplinary journeys through architecture, furniture and design in his work for private homes and public buildings, including universities and cathedrals.
Architecture Monographs
books
$34.95
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Si le rôle joué par le dessin dans l’alchimie de la peinture n’est plus à démontrer, plus secrète est sa place dans le domaine des arts décoratifs. Prisées pour les ornemanistes des XVIIe et XVIIIe siècles, les "feuilles" d’arts décoratifs sont à redécouvrir pour le XIXe siècle, même si le destin ne les a sauvées qu’avec parcimonie de la destruction. Depuis sa(...)
L'objet et son double : dessins d'arts décoratifs des collections du musée d'Orsay
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$34.95
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Si le rôle joué par le dessin dans l’alchimie de la peinture n’est plus à démontrer, plus secrète est sa place dans le domaine des arts décoratifs. Prisées pour les ornemanistes des XVIIe et XVIIIe siècles, les "feuilles" d’arts décoratifs sont à redécouvrir pour le XIXe siècle, même si le destin ne les a sauvées qu’avec parcimonie de la destruction. Depuis sa création, le musée d’Orsay a eu à coeur d’en assembler une collection significative dont une sélection est exposée, à partir des fonds des artistes les plus emblématiques tels Viollet-le-Duc, Lassus, Bracquemond, Bugatti, Gallé, Lalique, Van de Velde, etc.
books
December 2006, Paris
Design, Periods and Styles
$35.95
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Le XXe siècle a presque canonisé la place occupée par le décorateur, personnalité chargée d'orchestrer les décors des demeures élégantes et leurs aménagements intérieurs, jusque dans les plus infimes détails. Aussi ancrée soit-elle de nos jours, cette activité du décorateur émerge et se cristallise au cours du XIXe siècle, avec des personnalités originales comme Eugène(...)
Le décorateur et l'amateur d'art: Décors d'intérieurs
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$35.95
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Le XXe siècle a presque canonisé la place occupée par le décorateur, personnalité chargée d'orchestrer les décors des demeures élégantes et leurs aménagements intérieurs, jusque dans les plus infimes détails. Aussi ancrée soit-elle de nos jours, cette activité du décorateur émerge et se cristallise au cours du XIXe siècle, avec des personnalités originales comme Eugène Lami ou Antoine Zoegger. Elles rivalisent avec les architectes qui, à l'instar de Duban et Viollet-le-Duc, reste encore largement maîtres du décor, influencés par la redécouverte des styles des siècles antérieurs. Le décorateur parachève, par la distribution des pièces, le choix des couleurs, l'emplacement du mobilier et l'exposition de collections d'objets d'art, l'affirmation d'un style propre aux élites européennes, les Rothschild en tête. À la fin du XIXe siècle, les mouvements d'avant-garde soulignent le rôle joué par le décor intérieur, renouveau du cadre de vie permettant un ressourcement humain. De Félix Duban à Henry Van de Velde, d'Antoine Zoegger à George Niedecken, ces dessins de décors intérieurs contribuent à l'histoire du goût.
Interior Design
The spirit of the Bauhaus
$66.00
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“Architects, sculptors, painters, we all must return to the crafts!” declared architect Walter Gropius in his Bauhaus manifesto. Founded in 1919 as an art school in Weimar, the Bauhaus established itself as a major influence on twentieth- century art and design. Bauhaus students were taught by some of the most celebrated artists of the time, including Paul Klee, Lyonel(...)
The spirit of the Bauhaus
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$66.00
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Summary:
“Architects, sculptors, painters, we all must return to the crafts!” declared architect Walter Gropius in his Bauhaus manifesto. Founded in 1919 as an art school in Weimar, the Bauhaus established itself as a major influence on twentieth- century art and design. Bauhaus students were taught by some of the most celebrated artists of the time, including Paul Klee, Lyonel Feininger, and Wassily Kandinsky. Having moved to Berlin in 1932 under architect Ludwig Mies van der Rohe, it was forced to close for good by the Gestapo in 1933. Uncovering the sources of inspiration that brought the Bauhaus into existence, from medieval cathedrals of Europe and Hokusai prints to William Morris and Arts and Crafts, The Spirit of the Bauhaus explores workshops and courses in detail, illustrating the extraordinary wealth of experimentation in every medium: ceramics, wood and metalwork, textiles, glass- painting, sculpture, mural, printing and binding, theater, architecture, and photography. This essential and accessible guide to the Bauhaus, published in time for the 100th anniversary of the school in 2019, celebrates a school that continues to be recognized as the most durable and influential source of modern ideas about art, design, and craft.
Modernism