La main qui pense
$52.95
(available to order)
Summary:
À travers une approche pluridisciplinaire, Pallasmaa met en évidence la façon dont le stylo, dans la main de l'artiste, devient un pont entre l'imagination de l'esprit et l'image créée. L'auteur envisage les multiples essences de la main, son évolution biologique et son rôle symbolique dans la création d'une culture. Il montre comment cette si petite partie du corps,(...)
La main qui pense
Actions:
Price:
$52.95
(available to order)
Summary:
À travers une approche pluridisciplinaire, Pallasmaa met en évidence la façon dont le stylo, dans la main de l'artiste, devient un pont entre l'imagination de l'esprit et l'image créée. L'auteur envisage les multiples essences de la main, son évolution biologique et son rôle symbolique dans la création d'une culture. Il montre comment cette si petite partie du corps, emblématique d'une personne et de son caractère, possède son langage propre. Ainsi, Pallasmaa questionne les capacités de perception de l'homme grâce à son propre corps. Il puise dans les champs de la philosophie et de la psychologie, qu'il met en regard avec une réflexion théorique sur l'architecture.
Architectural Theory
$68.95
(available in store)
Summary:
In this book Pallasmaa progresses his case for a multi–sensory approach to architecture, espoused in The Eyes of the Skin, by taking a wider view of the role of embodiment in human existential reactions, experiences and expressions as well as the processes of making and thinking. ‘The Thinking Hand’ is a metaphor for the characteristic independence and autonomous activity(...)
The thinking hand: existential and embodied wisdom in architecture
Actions:
Price:
$68.95
(available in store)
Summary:
In this book Pallasmaa progresses his case for a multi–sensory approach to architecture, espoused in The Eyes of the Skin, by taking a wider view of the role of embodiment in human existential reactions, experiences and expressions as well as the processes of making and thinking. ‘The Thinking Hand’ is a metaphor for the characteristic independence and autonomous activity of all our senses as they constantly scan the physical world. Prevailing educational philosophies continue to emphasise conceptual, intellectual and verbal knowledge over this tacit and non–conceptual wisdom of our embodied processes, which is so essential to our experience and understanding of the physical and the built.
Architectural Theory