$100.00
(available to order)
Summary:
Most of Günther Vogt's “field trips” begin out of curiosity based on something they’ve seen, heard, or read. Against this backdrop, they explore fortifications in France, the Upper Rhine in Switzerland, and national parks in England. The results of the “field trips,” research projects, and practical implementations are collected in this publication. Distance and(...)
April 2010
Günther Vogt: Distance and engagement
Actions:
Price:
$100.00
(available to order)
Summary:
Most of Günther Vogt's “field trips” begin out of curiosity based on something they’ve seen, heard, or read. Against this backdrop, they explore fortifications in France, the Upper Rhine in Switzerland, and national parks in England. The results of the “field trips,” research projects, and practical implementations are collected in this publication. Distance and Engagement shows not only what Günther Vogt is working on but also, and above all, how he works.
$200.00
(available in store)
Summary:
In 1966, architect Robert Venturi published ''Complexity and Contradiction in Architecture'', a manifesto that became one of the twentieth century’s most important statements about architecture. Drawing on both vernacular and high-style sources, Venturi introduced new lessons from the buildings of architects who were well known, like Michelangelo and Alvar Aalto, and(...)
August 2016
The difficult whole: a reference book on the work of Robert Venturi, John Rauch, and Denise Scott Brown
Actions:
Price:
$200.00
(available in store)
Summary:
In 1966, architect Robert Venturi published ''Complexity and Contradiction in Architecture'', a manifesto that became one of the twentieth century’s most important statements about architecture. Drawing on both vernacular and high-style sources, Venturi introduced new lessons from the buildings of architects who were well known, like Michelangelo and Alvar Aalto, and those whose work had then been forgotten, like Frank Furness and Edwin Lutyens. Arguing against the diagrammatic forms that dominated the field at that time, Venturi made a case instead for “the difficult whole.”
$60.00
(available to order)
Summary:
L'Union soviétique observa de près l'Amérique. Pour Staline et ses successeurs, l'architecture aussi devait participer à cette étude primordiale afin d'asseoir la domination mondiale du communisme. Dès les années 1920, les soviétiques envoyèrent aux USA des architectes pour apprendre à construire des gratte-ciel, se servirent de leurs pavillons aux expositions(...)
Amériques URSS : architectures du défi
Actions:
Price:
$60.00
(available to order)
Summary:
L'Union soviétique observa de près l'Amérique. Pour Staline et ses successeurs, l'architecture aussi devait participer à cette étude primordiale afin d'asseoir la domination mondiale du communisme. Dès les années 1920, les soviétiques envoyèrent aux USA des architectes pour apprendre à construire des gratte-ciel, se servirent de leurs pavillons aux expositions universelles de New York 1939 et Montréal 1967 pour diffuser leur propagande, coopérèrent à la construction du siège de l'ONU, bâtirent entre les décennies 1950 et 1980 d'imposantes ambassades à Ottawa, Washington, Brasilia, La Havane. Tous ces monuments devaient symboliser la puissance de l'URSS jusque sur le continent américain. Ces regards vers les Amériques influencèrent même la création soviétique, les gratte-ciel staliniens donnant à Moscou une nouvelle silhouette impériale. Ainsi l'architecture soviétique contesta avec violence ou assimila avec subtilité la culture américaine. Dans cette guerre des symboles entre deux mondes antagonistes, chaque projet ou réalisation architecturale se transforma donc en instrument de conquête.