1
1
Safeco Insurance Company of America, Toronto Office Building, Mississauga, Ontario (1973-1975)
Inclus dans:
Personnes et institutions:
  • John Cresswell Parkin (archive creator)
Titre:

Safeco Insurance Company of America, Toronto Office Building, Mississauga, Ontario (1973-1975)

Date:

1973-1980

Niveau de description archivistique:
Project
Collation:
  • Approximately 499 drawings (including 451 reprographic copies)
    167 photographic materials
    0.655 l.m. of textual records
Présentation du contenu:
This project series documents the design and construction of an office building for Safeco Insurance Company of America in Mississauga, Ontario from 1973-1975. The office identified the project number as 7305.
The project consisted of a two-storey office building with approximately 49,300 square feet of space and development of the surrounding land, including parking.
The project is recorded through drawings, photographic materials and textual records dating from 1973-1980. Photographic materials consist of photos and negatives of construction progress and the finished building. Textual records include correspondence with clients, contractors and consultants, financial records, interoffice letters, site meeting minutes, supplementary instructions, change orders, consultancy records for construction details, deficiency reports, inspection records and specifications. Box AP018.S1.1973.PR05.017 contains an index to the textual records, which was created by the office.
Numéro de référence:

AP018.S1.1973.PR05

Mode de classement:
Materials in this project series have been compiled from different accessions and/or arranged by material type.
Conditions de réproduction:
  • Jennifer A.C. Parkin holds copyright for materials from accession AR1997:0021. Permission must be sought from copyright holder before reproductions can be made.
Localisation:

Mississauga Ontario Canada

Sources complémentaires:
  • Box AP018.S1.1973.PR05.018 also contains photographic negatives for the project series AP018.S1.1976.PR25, also described in this fonds. Records for related projects are also included in this fonds, see: AP018.S1.1976.PR07, Safeco Insurance Company of Ontario, Toronto Office Building, Alterations, Mississauga, Ontario; AP018.S1.1977.PR02, Safeco Insurance Company of America, Renovation and Addition to Toronto Office Building, Mississauga, Ontario; AP018.S1.1985.PR01, Safeco Insurance Company of Ontario, Toronto Office Building, Office and Cafeteria Additions, Mississauga, Ontario; AP018.S1.1985.PR09, Safeco Insurance Company of Ontario, Toronto Office Building, Renovations to Lobby and Servery, Mississauga, Ontario; AP018.S1.1986.PR05, Safeco Insurance Company of Ontario, Toronto Office Building, Deletion of Tenant Partitions, Ontario.
1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...