1
1
The automobile and urban transit : the formation of public policy in Chicago, 1900-1930 / Paul Barrett.
Entrée principale:

Barrett, Paul F., 1943-2004.

Titre et auteur:

The automobile and urban transit : the formation of public policy in Chicago, 1900-1930 / Paul Barrett.

Publication:

Philadelphia : Temple University Press, 1983.

Description:

xiii, 295 pages : illustrations ; 24 cm.

Série(s):

Technology and urban growth

Restrictions:

King's username and password for off-campus access.

Notes:
Includes chapter notes (pages 219-283), bibliographical references (pages 283-285), and index.
Introduction -- The decision for regulation -- The battle for the streets -- The failure of regulation : mass transportation, 1907-1915 -- "The poor man's motorcar" -- The taming of the automobile, 1918-1930 -- Making do : mass transit in the motor age, 1914-1930 -- Epilogue.
Also issued online.
Résumé:

Local transportation is a perennial urban crisis. The composition of the traffic jam has changed from generation to generation; the scene has shifted from trolley tracks to expressway, but the problem has remained unsolved. Popular explanations for the difficulties of moving about the city have altered. The auto industry, city bureaucrats, and city planners have replaced horse-drawn wagons, utility owners, and absence of planning as the favorite villains. Villains, however, there have always been, and the traffic jam remains. The urban transportation problem now appears as the product of an evolution, characterized chiefly by the absence of a coherent transportation policy. Public and private transportation were long treated separately, and each system was shaped by its users as well as by its own technology and by the public policy within which it operated. In a city in which both planning and utility regulation were for the most part the results of compromises among organized interests, straphangers could influence the treatment of the transportation problem only by the way in which they used--and then abandoned--public transit. Ultimately private choices--how and whether to use mass transit or the automobile--did much to shape the outcomes of public policy and planning. The choices made by the poor had far less impact than those made by men and women who could afford automobiles, but every user helped to shape the transit system. -- from the preface.

ISBN:

0877222940
9780877222941

Sujet:

Transportation and state Illinois Chicago History 20th century.
Automobiles Illinois Chicago History 20th century.
Traffic engineering Illinois Chicago History 20th century.
Local transit Illinois Chicago History 20th century.
Transport Politique gouvernementale Illinois Chicago Histoire 20e siècle.
Technique de la circulation Illinois Chicago Histoire 20e siècle.
Transports publics Illinois Chicago Histoire 20e siècle.
Automobiles.
Local transit.
Traffic engineering.
Transportation and state.
Illinois Chicago.
Illinois Chicago Cars Policies of local government to date

Classification/genre:

History.

Liaison au document hôte:

ACLS Humanities E-Book.

Vedettes secondaires:

Technology and urban growth.

Formation of public policy in Chicago, 1900-1930

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 62434
Cote: ID:85-B7902
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...