Rowe, Peter G.
Design thinking in the digital age / Peter G. Rowe ; organized by Mohsen Mostafavi ; introduced by Martin Bechthold ; edited by Jennifer Sigler, Leah Whitman-Salkin.
Cambridge : Harvard University Graduate School of Design, [2017]
©2017
101 pages : illustrations, portraits ; 21 cm
The incidents
"In 1987, Peter G. Rowe published his pioneering book Design Thinking. In it, he interrogated conceptual approaches to design in terms of both process and form. Thirty years later, in a lecture at the Harvard University Graduate School of Design, Rowe offered a reappraisal of his earlier work, describing ways in which the capacities of the digital age have changed the way we perceive and understand creative problem-solving in architectural design. In this new account of 'design thinking' based on that memorable talk, Rowe charges that ideas about the 'precision' and 'incompleteness' of information have become exaggerated and made more manifest. He dives into the crucial role of schema theory and the heuristics that flow from it, but concedes that the 'ineffable characteristics of design problems and of design thinking also appear to have remained'."--Cover
9783956793776 (paperback)
3956793773 (paperback)
Design 2016
Architectural design Data processing.
Architectural design Philosophy.
Design architectural Informatique.
Design architectural Philosophie.
Architektur
Digitalisierung
Aufsatzsammlung.
Mostafavi, Mohsen.
Bechthold, Martin.
Sigler, Jennifer.
Whitman-Salkin, Leah.
Harvard University. Graduate School of Design.
Incidents (Sternberg Press)
Localisation: Bibliothèque main 300711
Cote: BIB 246930
Statut: Disponible
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.