1
1
The Bauhaus brand 1919-2019 : the victory of iconic form over use / Philipp Oswalt ; [translation, Steven Lindberg, Christina Oberstebrink].
Entrée principale:

Oswalt, Philipp, (author)

Titre et auteur:

The Bauhaus brand 1919-2019 : the victory of iconic form over use / Philipp Oswalt ; [translation, Steven Lindberg, Christina Oberstebrink].

Publication:

Zurich : Scheidegger & Spiess, [2020]
©2020

Description:

334 pages : illustrations (chiefly color), facsimiles, portraits ; 28 cm

Notes:
Includes bibliographical references.
1919-1925 From the founding to the virtual brand -- 1925-1933 Crisis and relaunch -- 1933-1989 Posthumous streamlining and cold war -- 1990-2019 Touristification -- Product labelings -- Trademark registrations -- Trademark transfers -- The word mark. A dynamic logo -- The name on the building. A promotional facade -- The Schlemmer head and the Bauhaus stairway. An image of the new human being -- Square, triangle, circle. The ur-formula of design -- The Wagenfeld lamp. A functional object as a visual icon -- The Bauhaus style. The intention denied -- The Bauhaus city Dessau. An international brand in the German provinces -- The White city Tel Aviv. A German-Israeli fiction -- Is the Bauhaus relevant? An argument for bidding farewell to the undead Bauhaus.
Résumé:

The Bauhaus was distinguished neither by function nor by use but rather by symbolism. Whether the work was a square, triangle, or circle, or Wilhelm Wagenfeld's lamp, Oskar Schlemmer's Kopf, or white cubes with flat roofs, the Bauhaus created iconic visual symbols and a style that is neither functional nor social but visually striking. Walter Gropius, founder of the Bauhaus, from the outset sought to develop the school into a brand--and he succeeded. More than eight decades after its forced closure, the Bauhaus is more present than ever in consumer lie, politics, and culture alike. It has become a participative brand that escapes centralized control entirely, forged collectively by countless designers, manufacturers, and consumers. Yet its founders' initial pledge for functionality and social commitment remains unfulfilled. In this stunning and pugnacious book, Philipp Oswalt, former director of Foundation Bauhaus Dessau, explores the development of the Bauhaus brand and its use around the world, illustrated with some 950 images that highlight the vast range of Bauhaus appearances across the past century.

ISBN:

9783858818560 (paperback)
3858818569 (paperback)

Sujet:

Bauhaus History.
Bauhaus Influence.
Bauhaus
Art schools.
Écoles des Beaux-Arts.
art schools (institutions)
History.
Influence (Literary, artistic, etc.)

Classification/genre:

History

Vedettes secondaires:

Lindberg, Steven, (translator)
Oberstebrink, Christina, (translator)

Victory of iconic form over use

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 308801
Cote: BIB 254132
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...