1
1
Learning country in landscape architecture : indigenous knowledge systems, respect and appreciation / David S. Jones, editor.
Titre et auteur:

Learning country in landscape architecture : indigenous knowledge systems, respect and appreciation / David S. Jones, editor.

Publication:

Singapore : Palgrave Macmillan, [2021]

Description:

xxvi, 122 pages : illustrations ; 22 cm.

Série(s):

Palgrave pivot

Notes:
Includes bibliographical references and index.
Machine generated contents note: 1. Introduction: Surveying the Australian Landscape / Oshadi L. Yapa Appuhamillage -- 2. Country / Oshadi L. Yapa Appuhamillage -- 3. Indigenous Knowledge Systems and Education in Australia / Oshadi L. Yapa Appuhamillage -- 4. Professional Accreditation Knowledge and Policy Context / Oshadi L. Yapa Appuhamillage -- 5. Learning Environments and Contexts / Oshadi L. Yapa Appuhamillage -- 6. Student and Graduate Voices / Oshadi L. Yapa Appuhamillage -- 7. Respecting Country and People: Pathways Forward / Oshadi L. Yapa Appuhamillage.
Résumé:

This book strategically focuses upon the feasibility of positioning Indigenous Knowledge Systems into tertiary built environment education and research in Australia. Australian tertiary education has little engaged with Indigenous peoples and their Indigenous Knowledge Systems, and the respectful translation of their Indigenous Knowledge Systems into tertiary education learning. In contrast, while there has been a dearth of discussion and research on this topic pertaining to the tertiary sector, the secondary school sector has passionately pursued this topic. There is an uneasiness by the tertiary sector to engage in this realm, overwhelmed already by the imperatives of the Commonwealths Closing the Gap initiative to advance Aboriginal and Torres Strait Islander tertiary education successes and appointments of Indigenous academics. As a consequence, the teaching of Indigenous Knowledge Systems relevant to professional disciplines, particularly landscape architecture where it is most apt, is overlooked and similarly little addressed in the relevant professional institute education accreditation standards.

ISBN:

9789811588754 (hbk.)
9811588759
9789811588761 (PDF ebook)

Sujet:

Landscape architecture Study and teaching (Higher) Australia.
Indigenous peoples Education (Higher) Australia.
Indigenous peoples Education (Higher)
Landscape architecture Study and teaching (Higher)
Australia.

Vedettes secondaires:

Jones, David S. (David Sydney), 1959- editor.
Palgrave pivot.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 316738
Cote: 316738
Exemplaire: 1
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...