Doglio, Federica, 1981- speaker.
The architecture of education.
[Montréal] : CCA, [2014]
1 streaming video file (1 hr., 5 min., 36 sec.) : sound, colour
From 1966 to 1968, Shadrach Woods and Cedric Price, two architects and educators in Paris and London, found themselves caught up in a vortex of change in education. Like architecture, the field was searching for new models; thinkers sought to reformulate the basic problems of education, rather than simply seeking new solutions to old questions. In this seminar 2014 Visiting Scholar Federica Doglio and visiting lecturer at the school of architecture of the Politecnico di Torino seeks to critically compare these two authors' radical visions with the aim of enriching the discourse on contemporary education theory and offering starting points for further discussion and study.
Woods, Shadrach, 1923-1973.
Price, Cedric.
Architecture Study and teaching.
Architecture Étude et enseignement.
Seminars.
Video recordings (physical artifacts)
Streaming video.
Centre canadien d'architecture, issuing body, organizer, host institution.
Centre canadien d'architecture. Enregistrements des événements.
Centre canadien d'architecture. CCAchannel.
Localisation: Bibliothèque internet resource 306985
Cote: 306985
Statut: Disponible
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.