1
1
Interventions : Native American art for far-flung territories / Judith Ostrowitz.
Entrée principale:

Ostrowitz, Judith.

Titre et auteur:

Interventions : Native American art for far-flung territories / Judith Ostrowitz.

Publication:

Seattle : University of Washington Press, ©2009.

Description:

xii, 211 pages, 8 unnumbered pages of plates : illustrations (some color) ; 24 cm

Notes:
Includes bibliographical references (pages 191-201) and index.
Introduction: Interventions: Native American art for far-flung territories -- World is as wide as the imagination: northwest coast art projects exceed territory -- Concourse and periphery: planning the National Museum of the American Indian -- Dancing as clan, nation, and world-system at celebration -- Good reader of contemporary Native American art -- Performing race/imagined space: Native American art in electronic media -- Artistic intervention and strategic practice: an afterword.
Résumé:

"Interventions examines how members of Native American and Canadian First Nation groups situate their art in contemporary global environments, creating a new kind of nexus between the requirements of Native communities and the forms of public display that are of interest to worldwide audiences.
Judith Ostrowitz selects several critical cases to demonstrate this strategic tacking between macro-and micro-identities. The long-term implications of the totem pole restoration projects of the second half of the twentieth century; the opening of the National Museum of the American Indian; the dance event in Juneau know as Celebration; the impact of modernism and postmodernism on Indian Art; and the use of electronic media to establish Indian territory on the Internet all demonstrate facets of the purposeful and context-driven strategies of self representation designed by Native communities.
The NMAI may be the paramount example of the construction of public identity originating from Indian Country to date. Ostrowitz describes how, in the course of the museum's creation, the distinctions among many specific groups of origin were selectively blurred in service of larger goals. In contrast, the purpose of the gathering of Tlingit, Haida, and Tsimshian people at the biennial Celebration is to rejoice in distinct Native groups and in the vitality of their traditions. Postmodernism has afforded twentieth- and twenty-first century Native artists the opportunity to penetrate mainstream art worlds, where experimentation is encouraged and the former criteria for the production of "Native art" are selectively referenced
Through close readings of Native cultural productions, Ostrowitz puts Native art practices into conversation with larger issues of cultural studies. Art audiences are becoming familiar with many works that address global communities but are generated in environments affected by specific ethnic, gendered, and cultural perspectives. As the work of non-Native artists in world-system venues is now also interpreted in the context of the biographical and cultural histories of their makers, all works of art may be better appreciated as expressions of local artistic position."--Jacket

ISBN:

9780295988511 (cloth ; alk. paper)
0295988517 (cloth ; alk. paper)

Sujet:

Indian art United States 20th century.
Indian art United States 21st century.
Indian art Canada 20th century.
Indian art Canada 21st century.
Ethnicity in art.
Art and society.
Indigenous art United States 20th century.
Indigenous art United States 21st century.
Indigenous art Canada 20th century.
Indigenous art Canada 21st century.
Art autochtone États-Unis 20e siècle.
Art autochtone États-Unis 21e siècle.
Art autochtone Canada 20e siècle.
Art autochtone Canada 21e siècle.
Ethnicité dans l'art.
Art et société.
Indigenous art
Indian art
Vermarktung
Kunst
Canada
United States
Kanada
USA
Indianer.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 316551
Cote: 316551
Exemplaire: 1
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...