1
1
Only connect-- : art and the spectator in the Italian Renaissance / John Shearman.
Entrée principale:

Shearman, John K. G.

Titre et auteur:

Only connect-- : art and the spectator in the Italian Renaissance / John Shearman.

Publication:

[Princeton, N.J.] : Princeton University Press, ©1992.

Description:

xvii, 281 pages : illustrations (some color) ; 27 cm.

Série(s):

The A.W. Mellon lectures in the fine arts ; 1988
Bollingen series ; XXXV, 37

Notes:
"The National Gallery of Art, Washington, D.C."
Includes bibliographical references and index.
A more engaged spectator -- A shared space -- Portraits and poets -- Domes -- History, and energy -- Imitation, and the slow fuse.
At foot of title page: The National Gallery of Art, Washington.
Current Copyright Fee: GBP20.00 0.
Dust jacket.
Résumé:

John Shearman makes a plea for a more engaged reading of art works of the Italian Renaissance, one that will recognize the presupposition of Renaissance artists about their viewers. His book is the first attempt to construct a history of those Renaissance paintings and sculptures that are by design completed outside themselves in or by the spectator, that embrace the spectator into their narrative plot or aesthetic functioning, and that reposition the spectator imaginatively or in time and space. He takes his lead from texts and artists of the period, for these artists reveal themselves as spectators; among modern historiographical techniques, Reception Theory is closest to the author's method, but Shearman's concern is mostly with anterior relationships with the viewer - that is, relationships conceived and constructed as part of the work's design, making, and positioning. Shearman proposes unconventional ways in which works of art may be distinguished one from another, and in which spectators may be distinguished, too, and he enlarges the accepted field of artistic invention. Furthermore, his argument reflects on the Renaissance itself. What is created in this period tends to be regarded as conventional, or inherent in the nature of painting and sculpture: he maintains that this is a careless, disengaged view that has overlooked the process of discovery by immensely inventive and visually intellectual artists.

ISBN:

0691099723 (CL)
9780691099729 (CL)
0691019177 (PB)
9780691019178 (PB)

Sujet:

Art, Italian.
Art, Renaissance Italy.
Audiences Psychology.
Art italien.
Art de la Renaissance Italie.
Publics Psychologie.
Art, Renaissance.
Schilderkunst.
Publiek.
Beïnvloeding.
Renaissance.
Kunst.
Audiences Psychological aspects.
Perception visuelle.
Psychologie de l'art.
Art Italie.
Arts Publics.
Italy.

Vedettes secondaires:

National Gallery of Art (U.S.)
A.W. Mellon lectures in the fine arts ; 1988.
Bollingen series ; 35, 37.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 90721
Cote: ID:93-B283
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...