1
1
The art of the autochrome : the birth of color photography / John Wood ; foreword by Merry A. Foresta.
Entrée principale:

Wood, John, 1947 January 2-

Titre et auteur:

The art of the autochrome : the birth of color photography / John Wood ; foreword by Merry A. Foresta.

Publication:

Iowa City : University of Iowa Press, ©1993.

Description:

xvi, 185 pages : color illustrations ; 29 cm

Notes:
Includes bibliographical references (pages 165-185).
Forword by Merry A. Foresta -- Preface -- Structures of recollection -- Color fever -- Secessions, sex, and tranquility -- Color abandoned -- Color triumphant -- Voyages -- Returns -- Notes -- The plates -- Notes to the plates -- A bibliography of the Autochrome.
Dust jacket.
Résumé:

Photo-historian John Wood (The Daguerreotype) here resonantly portrays a "more gracious naive" era in the art and craft of photography by focusing on turn-of-the-century photographers like Stieglitz, Steichen, Clarence White and Heinrich Kuhn, who employed autochrome, a particularly luminous starch-dye and glass-plate photographic color process. First presented in Paris in 1904 by the Lumiere brothers, autochrome has a nuance and fragility that seems to impose its own aesthetic on practitioners. In one example of the 75 included, Karl Struss's 1910 work, Boardwalk, L.I., has a charm that eludes today's more glaring standards, in part, perhaps, because the muted softness inherent in the process mitigates the bright sunlight indicated by the numerous raised parasols. Wood's smart text also explains how the Photo-Secessionists, in their artistic and literary ferment, later rejected autochrome. Factual and evocative "Notes on the Plates" (far removed from their subjects by the antic tyranny of picture book design) would have benefited from same-page placement, thus enlightening--without distracting--the fortunate viewer.

ISBN:

0877454132 (cloth ; acid-free paper)
9780877454137 (cloth ; acid-free paper)

Sujet:

Color photography Autochrome process.
Photographie en couleurs Procédé autochrome.
Autochrome process.
Farbfotografie
Geschichte
Kleurenfotografie.
Autochroomplaten.
Farbphotographie.

Vedettes secondaires:

Foresta, Merry A., writer of foreword.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 88447
Cote: ID:93-B2322
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...