1
1
Event-cities 3 : concept vs. context vs. content / Bernard Tschumi.
Entrée principale:

Tschumi, Bernard, 1944-

Titre et auteur:

Event-cities 3 : concept vs. context vs. content / Bernard Tschumi.

Publication:

Cambridge, Mass. : MIT Press, ©2004.

Description:

637 pages : chiefly illustrations (some color) ; 23 cm

Notes:
"Event-Cities, published in 1994 on the occasion of Bernard Tschumi's exhibition at The Museum of Modern Art in New York, was an expanded version of Praxis Villes-Événements (Le Fresnoy and Massimo Riposati, Editeurs, Paris). Event-Cities 2 included work done from 1994 to 1999. Event-Cities 3 gathers together projects developed by Bernard Tschumi from 1999 to 2004"--P. facing t.p.
Includes bibliographical references (pages 628-636).
Introduction : Concept vs. context vs. content ; New York, Urban glass house, 2000: vision glass -- A. Tactical indifference : Angoulême, Exhibition Center, 2000: concept decontextualized ; Geneva, Vacheron Constantin Headquarters, 2001-04: manufacturing time ; Strasbourg, Concert Hall, 2003: megaspan -- B. Reciprocity and conflict : Pittsburgh, Carnegie Science Center, 2000: Phagocyte ; Limoges, Concert Hall, 2003: concept recontextualized ; Vendée, International Sports Center, 2001: double content -- C. Contextualizing concept : Rome, Italian Space Agency, 2000: fractal cantilever ; Antwerp, Museum aan de Stroom, 2000: fractal matrix ; São Paulo, Museum of Contemporary Art, 2001: a vertical museum sketchbook ; Troy, Electronic Media and Performing Arts Center, 2001: double envelope -- D. Conceptualizing context : New York, Museum for African Art, Version 1, 2000-02: wood curves, glass box; Version 2, 2003-04: The tower vs. the museum ; Cincinnati, Athletic Center, 2001-: contextual free from ; Athens, New Acropolis Museum, 2000-: paradoxes, paraboxes -- E. Context becoming concept : Nice, Sophia-Antipolis Campus, 2004: camouflage -- F. Large scale: concepts becoming contexts : Paris, Expo 2004, 2001: virtual city of images ; Toronto, Downsview Park, 2000: natural artifice ; New York, Tri-towers of Babel: questioning Ground Zero, 2002: whose context? ; Beijing, Factory 798, 2003-: superposition.
Includes description, with ill., of a project for Downsview Park, Toronto.
Résumé:

"In Event-Cities 3, Bernard Tschumi explores the complex and productive triangulation of architectural concept, context, and content. There is no architecture without a concept, an overriding idea that gives coherence and identity to a building. But there is also no architecture without context - historical, geographical, cultural - or content - what happens inside."
"Through documentation of recent projects - including the New Acropolis Museum in Athens, a campus Athletic Center in Cincinnati, museums in Sao Paolo, New York, and Antwerp, concert halls in France, and a speculative urban project in Beijing - Tschumi examines different ways that concept, context, and content relate to each other in his work. Through examples, he demonstrates that the relationship of concept, context, and content may be one of indifference, reciprocity, or conflict. Above all, he suggests that the activity of architecture is less about the making of forms than the investigation and materialization of concepts."--Jacket.

ISBN:

0262701103 (pbk. ; alk. paper)
9780262701105 (pbk. ; alk. paper)

Sujet:

Tschumi, Bernard, 1944-
Tschumi, Bernard Bauentwurf Geschichte 2000-2004.
Bernard Tschumi Architects.
Architecture, Modern 21st century.
Architecture, Modern 20th century.
Architecture Philosophy.
Architecture 21e siècle.
Architecture 20e siècle.
Architecture Philosophie.
architectural theory.
Architecture, Modern.
Architekturtheorie
Architectural design Philosophy.
Public spaces Designs and plans.
Architecture.
Design architectural.
Dessin d'architecture.
Espace architectural.
Urbanisme.
Bauentwurf Tschumi, Bernard Geschichte 2000-2004.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 237317
Cote: NA44.T881.23 T82 2004
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...