1
1
Out of the garden : toys, TV, and children's culture in the age of marketing / Stephen Kline.
Entrée principale:

Kline, Stephen.

Titre et auteur:

Out of the garden : toys, TV, and children's culture in the age of marketing / Stephen Kline.

Publication:

London ; New York : Verso, 1993.

Description:

x, 406 pages ; 24 cm

Notes:
Includes bibliographical references (pages 368-395) and index.
The sovereignty of consumerism : children in the age of marketing -- Communication analysis for the age of marketing -- The making of children's culture -- From literacy to comics : the origins of children's fiction -- Thralls of the screen : the rise of mass media for children -- Marketing toys to children and youth -- Building character -- Limited imaginings -- The parables of play : policy, strategy and advertising design -- Technicians of the imagination.
Résumé:

This timely and innovative book provides a detailed history of marketing to children, revealing the strategies that shape the design of toys and have a powerful impact on the way children play. Stephen Kline looks at the history and development of children's play culture and toys from the teddy bear and Lego to the Barbie doll, Care Bears and Teenage Mutant Ninja Turtles. He profiles the rise of children's mass media - books, comics, film and television - and that of the specially stores such as Toys 'R' Us, revealing how the opportunity to reach large audiences of children through television was a pivotal point in developing new approaches to advertising. Contemporary youngsters, he shows, are catapulted into a fantastic and chaotic time-space continuum of action toys thanks to the merchandisers' interest in animated television. Kline looks at the imagery and appeal of the toy commercials and at how they provide a host of stereotyped figures around which children can organize their imaginative experience. He shows how the deregulation of advertising in the United States in the 1980s has led directly to the development of the new marketing strategies which use television series to saturate the market with promotional "character toys". Finally, in a powerful re-examination of the debates about the cultural effects of television, Out of the Garden asks whether we should allow our children's play culture to be primarily defined and created by marketing strategies, pointing to the unintended consequences of a situation in which images of real children have all but been eliminated from narratives about the young.

Ressources:
Publisher description
ISBN:

086091397X
9780860913979
1859840590
9781859840597

Sujet:

Television advertising and children.
Child consumers.
Mass media and children.
Toys Social aspects.
Advertising Toys.
Toys Marketing.
Publicité télévisée et enfants.
Enfants consommateurs.
Médias et enfants.
Jouets Aspect social.
Jouets Commercialisation.
Fernsehen
Kind
Kultur
Spielzeug
Vermarktung
Werbesendung
Jeugd.
Subcultuur.
Speelgoed.
Marketing.
USA
Children Effects of Advertising On Television

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main toy reference 118166
Cote: HQ784.T4 K57 1993 (ID:95B1543)
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...