1
1
Light readings : a photography critic's writings, 1968-1978 / A.D. Coleman ; introduction by Shelley Rice.
Entrée principale:

Coleman, A. D.

Titre et auteur:

Light readings : a photography critic's writings, 1968-1978 / A.D. Coleman ; introduction by Shelley Rice.

Édition:

2nd ed., rev. and expanded.

Publication:

Albuquerque : University of New Mexico Press, ©1998.

Description:

xxxii, 309 pages : illustrations ; 23 cm

Notes:
Includes bibliographical references and index.
Dialogues with myself in time / Shelley Rice -- 1968. Latent image -- Paul Strand (I) -- Jerry Uelsmann (I) -- 1969. Christmas gift: "Harlem on my mind" -- Richard Kirstel (I): "pas de deux" -- Critique -- 1970. James Van DerZee -- Roy DeCarava: "Thru black eyes" -- "Photography into sculpture": sheer anarchy, or a step forward? -- Inside the museum, infinity goes up on trial -- Holography: a prophecy -- The horrors of Hiroshima -- Roger Minick: Delta west -- Robert Heinecken: a man for all dimensions -- Bruce Davidson: East 100th Street -- Duane Michals (I): Sequences -- Richard Kirstel (II): Is this the Scopes trial of photography? -- 1971. Jerry Uelsmann (II): he captures dreams, visions, hallucinations -- Les Krims: four photographs that drove a man to crime -- Fundi: the nuances of the moment -- Peter Bunnell: money, space, and time, or the curator as juggler -- Jan Van Raay: the crest of a tidal wave -- Photography and conceptual art -- Harvey Stromberg: the sneakiest show in town -- Diane Arbus (I): the mirror is broken -- "I have a blind spot about color photographs" -- Larry Clark: Tulsa -- Danny Seymour: A loud song -- Michael Abramson: Palante -- More on color: readers speak out -- A manifesto for photography education.
1972. Danny Lyon and Geoff Winningham: barred doors, bared mats -- Paul Strand (II) -- Bernadette Mayer: "Memory" -- Thomas Barrow and Charles Gatewood -- Duane Michals (II): The journey of the spirit after death -- Who will be the replacements? -- Bea Nettles -- Judy Dater -- Beuford Smith: he records the texture of black life -- Not seeing Atget for the trees -- Robert Frank: The lines of my hand -- Ed Ruscha (I): "My books end up in the trash" -- Ed Ruscha (II): "I'm not really a photographer" -- Van Deren Coke: The painter and the photograph -- Ansel Adams: let me make one thing perfectly clear -- Robert D'Alessandro: New York's funky epiphanies -- Diane Arbus (II): her portraits are self-portraits -- Bob Adelman and Susan Hall: Down home -- 1973. Robert Delford Brown: an introduction -- Life may have died, but photography lives on -- Ralph Gibson: Deja-vu -- Minor White: Octave of prayer (I) -- Minor White: Octave of prayer (II) -- Michael Lesy (I): Wisconsin death trip -- Must they "progress" so fast? -- Shouldn't we be more concerned? -- "Photography: recent acquisitions" -- Clarence John Laughlin -- Bill Dane -- Emmet Gowin.
1974. Julio Mitchel -- W. Eugene Smith: "Minamata" -- Michael Martone: Dark light -- New Japanese photography -- Paul Diamond -- Abigail Heyman and Imogen Cunningham -- "From today, painting is dead": a requiem -- Art critics: our weakest link -- Reinventing photography -- 1975. My camera in the olive grove: prolegomena to the legitimization of photography by the academy -- Because it feels so good when I stop: concerning a continuing personal encounter with photography criticism -- 1976. Where's the money? -- The indigenous vision of Manuel Alvarez Bravo -- On plagiarism -- "Violated" instants: Lucas Samaras and Les Krims -- Novel pictures: the photofiction of Wright Morris -- The directorial mode: notes toward a definition -- 1977. Humanizing history: Michael Lesy's Real life -- Visual recycling: Irving Penn's "Street material" -- Lament for the walking wounded -- 1978. No future for you? Speculations on the next decade in photography education -- Appendix. Walker Evans: gone to look for America -- Taking pictures: photography and the territorial imperative -- On the subject of John Szarkowski: an open letter to the directors and trustees of the Museum of Modern Art -- Susan Sontag: off photography.
ISBN:

0826316670 (pbk.)
9780826316677 (pbk.)

Sujet:

Photographic criticism.
Critique photographique.
Fotografie
Aufsatzsammlung

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 237911
Cote: BIB 167761
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...