1
1
Changing architectural education : towards a new professionalism / edited by David Nicol and Simon Pilling.
Titre et auteur:

Changing architectural education : towards a new professionalism / edited by David Nicol and Simon Pilling.

Publication:

London ; New York : E & FN Spon, 2000.

Description:

xviii, 300 pages : illustrations ; 24 cm

Notes:
Includes bibliographical references.
1 Architectural education and the profession: preparing for the future / David Nicol, Simon Pilling 1 -- 2 Changing context of professional practice / John Worthington 27 -- Section 1 Communication: developing sensitivity to the needs of users and clients 41 -- 3 Architectural assumptions and environmental discrimination: the case for more inclusive design in schools of architecture / Ruth Morrow 43 -- 4 Seeing the world through another person's eyes / Robert Brown, Denitza Moreau Yates 49 -- 5 Social practice: design education and everyday life / Christopher Jarrett 58 -- 6 Degree laboratory: the work of Unit Six at the Bartlett School, University College London / Nick Callicott, Bob Sheil 71 -- 7 Introducing clients and users to the studio project: a case study of a 'live' project / Rachel Sara 77 -- 8 Development of group-working skills and role play in the first-year architecture course / Judith Torrington 84 -- 9 'Real' client and the 'unreal' project: a diploma case study / Prue Chiles 93 -- 10 Reviewing the review: an account of a research investigation of the 'crit' / Margaret Wilkin 100 -- 11 Introducing alternative formats for the design project review: a case study / Tim Brindley, Charles Doidge, Ross Willmott 108 -- Section 2 Collaboration: developing teamworking skills for professional practice 117 -- 12 Habits and habitats: interdisciplinary collaboration in a community architecture studio / Katerina Ruedi 119 -- 13 Is working together working? / Jaki Howes 128 -- 14 Developing skills with people: a vital part of architectural education / Angela Fisher 137 -- 15 Achieving richness and diversity: combining architecture and planning at UWE, Bristol / Sandra Manley, Jim Claydon 145 -- 16 Integrated architectural design: issues and models / Stirling Howieson 155 -- 17 Interdisciplinary working in built environment education / Gerard Wood 165 -- Section 3 Lifelong learning: developing independence in learning 177 -- 18 Learning in practice: a retreat, an opportunity or an imperative? / Judith V. Farren Bradley 179 -- 19 Role of personal development plans and learning contracts in self-directed student learning / Derek Cottrell 191 -- 20 Establishing and managing a student learning contract: a diploma in architecture case study / Helena Webster 201 -- 21 Student-led 'crit' as a learning device / Rosie White 211 -- Section 4 A new professionalism: embedding change in schools of architecture 221 -- 22 Delight in transgression: shifting boundaries in architectural education / Leonie Milliner 223 -- 23 Schools and practice in the United States / Robert Gutman 232 -- 24 Design studio as a vehicle for change: the 'Portsmouth Model' / Wendy Potts 241 -- 25 Embedding change: a case study of the CUDE experience / George Henderson 252 -- 26 'Crit' as a ritualised legitimation procedure in architectural education / Hannah Vowles 259 -- 27 Preparation and support of part-time teachers: designing a tutor training programme fit for architects / Nicholas Weaver, Dave O'Reilly, Mary Caddick 265 -- 28 Evaluation and feedback in architectural education / John Cowan 274.
ISBN:

0419259201 (paperback)
9780419259206 (paperback)

Sujet:

Architecture Study and teaching.
Architecture Étude et enseignement.
Architekturstudium

Vedettes secondaires:

Nicol, David, 1950-
Pilling, Simon, 1952-

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 214143
Cote: NA2000 .C48 2000
Statut: Disponible

Localisation: Bibliothèque main 214142
Cote: NA2000 .C48 2000
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...