1
1
Souvenirs : the material culture of tourism / edited by Michael Hitchcock, Ken Teague.
Titre et auteur:

Souvenirs : the material culture of tourism / edited by Michael Hitchcock, Ken Teague.

Publication:

Aldershot, Hants, England ; Burlington, Vt. : Ashgate, ©2000.

Description:

xvii, 287 pages : illustrations ; 23 cm.

Série(s):

University of North London voices in development management

Notes:
Includes bibliographical references.
Introduction / Michael Hitchcock -- Souvenirs with Soul: 800 Years of Pilgrimage to Santiago de Compostela / Michael Houlihan -- Tourism and Material Culture in Turkey / Jennifer Scarce -- Reproducing India: International Exhibitions and Victorian Tourism / Nicky Levell -- From Earliest Contacts: An Examination of Inuit and Aleut Art in Scottish Collections / Briony Crozier -- Exotic Souvenirs of the Travelling Surrealists / Louise Tythacott -- Women's Suffrage Souvenirs / Katherine Bradley -- 'Souvenir-gifts' as Tokens of Filial Esteem: The Meanings of Blackpool Souvenirs / Gerald Mars and Valerie Mars -- Transformations of the Tourist and Souvenir: The Travels and Collections of Philla Davis / Andrew West -- Contemporary Crafts as Souvenirs, Artefacts and Functional Goods and their Role in Local Economic Diversification and Cultural Development / Graeme Evans -- Tourism and Ainu Identity, Hokkaido, Northern Japan / Jane Wilkinson -- Awaji Ningyo: Its Changing Role Within a Local, National and International Community / Jennifer Verlini -- Stealing Souls for Souvenirs: Or Why Tourists Want 'the Real Thing' / Stephanie Bunn -- Tourist Markets and Himalayan Craftsmen / Ken Teague -- Ceramic Arts of Peru and Ecuador: Echoes of the Prehispanic Past and Influences of the Tourist Present / George Bankes -- Souvenirs from Kambot (Papua New Guinea): The Sacred Search for Authenticity / Roberta Colombo Dougoud -- Souvenirs, Ethics and Aesthetics: Some Contemporary Dilemmas in the South Pacific / Nick Stanley -- Kente Connections: The Role of the Internet in Developing an Economic Base for Ghana / Margaret Grieco -- Dalecarlian Masques: One Souvenir's Many Voices / Monica Hanefors and Tom Selwyn -- The 'Whimsey': A Part of American and Canadian Victoriana / Ian West.
Résumé:

The production and consumption of souvenirs for sale to tourists involves varied exchanges between diverse groups of makers and sellers. Communication within tourism often involves the transformation of symbolic codes. Makers of souvenirs strive to meet popular expectations, adapting existing genres and creating entirely new ones. Many of the goods made for tourists are produced using simple processes: the input is modest and the output is high. It is wrong to assume that all goods made for tourists are shoddy; many souvenirs are made by skilled craftsmen and women who have simply adapted old products to suit new markets. This volume addresses contemporary business and developmental themes and explores the resurgence of handcrafted products in the context of the information super-highway. Souvenirs are integral to the material culture of identity and memory and are subject to reinterpretation and re-evaluation. The book explores the apparent ambiguity of how souvenirs, often seen as bastardised products of the post-industrial age, may become tomorrow's art. [publisher].

Ressources:
Table of contents
ISBN:

0754610551
9780754610557

Sujet:

Souvenirs (Keepsakes)
Tourism and art.
Tourism Social aspects.
Souvenirs (Objets)
Tourisme et art.
memorabilia.
76.60 entertainment, tourism: general.
71.56 material culture (sociology)
Toeristen.
Souvenirs.
Statussymbolen.
Authenticiteit.
Artes (aspectos sociais)
Turismo (aspectos sociais)
Cultura material.
souvenirs
toeristische attracties
tourist attractions
handenarbeid
handicrafts
besteding van toerist
tourist expenditure
toerisme
tourism
toeristenindustrie
tourist industry
populaire cultuur
popular culture
Tourism
Cultural Sociology
Toerisme
Cultuursociologie

Classification/genre:

Souvenirs (Keepsakes)

Vedettes secondaires:

Hitchcock, Michael.
Teague, Ken.
University of North London voices in development management.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 222306
Cote: GT5288 .S6 2000
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...