1
1
Ambient television : visual culture and public space / Anna McCarthy.
Entrée principale:

McCarthy, Anna, 1967-

Titre et auteur:

Ambient television : visual culture and public space / Anna McCarthy.

Publication:

Durham : Duke University Press, 2001.

Description:

xi, 316 pages : illustrations ; 25 cm

Série(s):

Console-ing passions

Notes:
Includes bibliographical references (pages 287-303) and index.
TV, class, and social control in the 1940s neighborhood tavern -- Gendered fantasies of TV shopping in the postwar department store -- Out-of-home networks in the 1990s -- Shaping public and private space with TV screens -- Television at the point of purchase -- Television while you wait -- Terminal thoughts on art, activism, and video for public places.
Résumé:

Although we tend to think of television primarily as a household fixture, TV monitors outside the home are widespread: in bars, laudromats, and stores; conveying flight arrival and departure times in airports; uniting crowds at sports events and allaying boredom in waiting rooms; and helping to pass the time in workplaces of all kinds. In Ambient Television Anna McCarthy explores the significance of this pervasive phenomenon, tracing the forms of conflict, commerce, and community that television generates outside the home. Discussing the roles television has played in different institutions from 1945 to the present day, McCarthy draws on a wide array of sources. These include retail merchandising literature, TV industry trade journals, and journalistic discussions of public viewing, as well as the work of cultural geographers, architecutural theorists, media scholars, and anthropologists. She also uses photography as a research tool, documenting the uses and meanings of television sets in the built environment and focuses on such locations as the tavern and the department store to show how television is used to support very different ideas about gender; class, and consumption. Turning to contemporary examples, McCarthy discusses practices such as Turner Private Networks' efforts to transform waiting room populations into advertising audiences and the use of point-of-sale video that influences brand visibility and consumer behavior. Finally, she inquires into the activist potential of out-of-home television through a discussion of the video practices of two contemporary artists in everyday public settings. -- from back cover.

ISBN:

0822326833 (alk. paper)
9780822326830 (alk. paper)
0822326922 (pbk. ; alk. paper)
9780822326922 (pbk. ; alk. paper)

Sujet:

Television broadcasting Social aspects.
Télévision Aspect social.
05.36 television.
Visuelle Wahrnehmung
Öffentlichkeit
Kultur
Fernsehen
Televisie.
Openbare ruimte.
Materiële cultuur.
Acceptatie.
Invloed.

Vedettes secondaires:

Console-ing passions.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 222747
Cote: PN1992.6 .M3 2001
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...