1
1
Livable modernism : interior decorating and design during the Great Depression / Kristina Wilson.
Entrée principale:

Wilson, Kristina.

Titre et auteur:

Livable modernism : interior decorating and design during the Great Depression / Kristina Wilson.

Publication:

New Haven : Yale University Press, in association with the Yale University Art Gallery, ©2004.

Description:

xiii, 154 pages : illustrations (some color) ; 27 cm

Notes:
Catalog of an exhibition held at the Yale University Art Gallery, New Haven, Oct. 5, 2004-June 5, 2005.
Includes bibliographical references (pages 148-152) and index.
Livable modernism -- Cozy modernism for the living room -- Modern modes of dining -- Privacy and self-expression in the bedroom -- The legacy of livable modernism.
Résumé:

"During the years of the Great Depression in America, modernist designers developed products and lifestyle concepts intended for middle-class, not elite, consumers. In this fascinating book, [the author] coins the term 'livable modernism' to describe this school of design. Livable modernism combined international style functional efficiency and sophistication with a respect for American consumers' desires for physical and psychological comfort, paving the way for the work of Charles and Ray Eames and other post-World War II designers. [The author] offers a new view of modernist furnishings marketed for middle-class living rooms, dining rooms, and bedrooms of the 1930s, and provides groundbreaking analyses of many of the most popular items, including George Sakier's stemware for the Fostoria Glass Company, Russel Wrights' American modern furniture for Macy's, and Gilbert Rohde's clocks for the Herman Miller Clock Company. As the first study of the marketing of modern design during the Depression years, [this book] features an extensive array of vintage advertisements from such magazines as 'Better Homes and Gardens', 'House Beautiful', 'Ladies' Home Journal', and the 'Saturday Evening Post'. [The author] discusses the relation of modernism to the cultural and economic climate of the Depression and examines the sophisticated marketing strategies of the movement that coincided with a period of tremendous growth for print magazines and the advertising industry. Filled with fresh insights into a fascinating period in American modern design, this book provides an important new look at these designers' and design companies' philosophies, innovations, and influence that until now have been under-appreciated"--Bookjacket.

ISBN:

0300104758 (hardcover ; alk. paper)
9780300104752 (hardcover ; alk. paper)

Sujet:

Design United States History 20th century.
Interior decoration United States History 20th century.
Modernism (Aesthetics) United States.
Interior decoration United States History 20th century Exhibitions.
Modernism (Aesthetics) United States Exhibitions.
Design États-Unis Histoire 20e siècle Expositions.
Décoration intérieure États-Unis Histoire 20e siècle Expositions.
Modernisme (Esthétique) États-Unis Expositions.
Design États-Unis Histoire 20e siècle.
Décoration intérieure États-Unis Histoire 20e siècle.
Modernisme (Esthétique) États-Unis.
Design
Interior decoration
Modernism (Aesthetics)
Innenarchitektur
United States
USA

Classification/genre:

Exhibition catalogs
History
Books.

Vedettes secondaires:

Yale University. Art Gallery.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 232813
Cote: NK1404 .W55 2004
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...