1
1
The holiday makers : magazines, advertising, and mass tourism in postwar America / Richard K. Popp.
Entrée principale:

Popp, Richard K., 1977-

Titre et auteur:

The holiday makers : magazines, advertising, and mass tourism in postwar America / Richard K. Popp.

Publication:

Baton Rouge : Louisiana State University Press, ©2012.

Description:

ix, 204 pages, 16 unnumbered pages of plates : illustrations ; 24 cm

Notes:
Includes bibliographical references and index.
Introduction : the new leisure -- The new mobility : travel and leisure in depression and war -- Creating holiday : market research, play, and magazine reading -- Selling vacations : tourist travel, free time, and classlessness -- "This is how it will be when you get there" : destination profiles and middlebrow geography -- Casting lures : tourism advetising and the experiential ethos -- Going off the beaten path : authentic places and the end of an era -- Epilogue : from national folkway to personal quest.
Résumé:

From the dust jacket. In mid-twentieth-century America, mass tourism became emblematic of the expanding horizons associated with an affluent, industrial society. Nowhere was the image of leisurely travel more visible than in the parade of glossy articles and advertisements that beckoned readers from the pages of popular magazines. In Richard K. Popp's The Holiday Makers, the magazine industry serves as a window into postwar media and consumer society, showing how the dynamics of market research and commercial print culture helped shape ideas about place, mobility, and leisure. Magazine publishers saw travel content as a way to connect audiences to a booming ad sector, while middlebrow editors believed sightseeing travel was a means of fostering a classless society at home and harmony abroad. Expanding transportation networks and free time lay at the heart of this idealized vision. Holiday magazine heralded nothing less than the dawn of a new era, calling it "the age of Mobile Man -- Man gifted, for the first time in history, with leisure and the means to enjoy distance on a global scale." For their part, advertisers understood that selling tourism meant turning "dreams into action," as ad executive David Ogilvy put it. Doing so involved everything from countering ugky stereotypes to tapping into desires for "authentic" places and self-actualization. Though tourism was publicly touted in egalitarian terms, publishers and advertisers privately came to see it as an easy way to segment the elite free spenders from the penny-pinching masses. Just as importantly, marketers identified correlations between an interest in travel and other consumer behavior. Ultimately, Popp contends, the selling of tourism in postwar America played an early, integral role in the shift toward lifestyle marketing, an experiential service economy, and contributed to escalating levels of social inequality.

ISBN:

9780807142844 (cloth ; alk. paper)
0807142840 (cloth ; alk. paper)
9780807142868 (pdf)
0807142867 (pdf)
9780807142875 (epub)
0807142875 (epub)
9780807142882 (mobi)
0807142883 (mobi)

Sujet:

Tourism United States History 20th century.
Tourism United States Psychological aspects.
Advertising Tourism United States.
Tourism United States Marketing.
Tourisme Publicité États-Unis.
Advertising Tourism.
Manners and customs.
Tourism.
Tourism Marketing.
Tourism Psychological aspects.
Anzeigenwerbung
Tourismusmarketing
United States Social life and customs.
États-Unis Mœurs et coutumes.
United States.
USA

Classification/genre:

History.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 278283
Cote: BIB 213842
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...