Rogers, Richard, 1965- author.
Digital methods / Richard Rogers.
Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, [2013]
©2013
274 pages : illustrations ; 24 cm
In Digital Methods, Richard Rogers proposes a methodological outlook for social and cultural scholarly research on the Web that seeks to move Internet research beyond the study of online culture. It is not a toolkit for Internet research, or operating instructions for a software package; it deals with broader questions. How can we study social media to learn something about society rather than about social media use? How can hyperlinks reveal not just the value of a Web site but the politics of association? Rogers proposes repurposing Web-native techniques for research into cultural change and societal conditions. We can learn to reapply such "methods of the medium" as crawling and crowd sourcing, PageRank and similar algorithms, tag clouds and other visualizations; we can learn how they handle hits, likes, tags, date stamps, and other Web-native objects. By "thinking along" with devices and the objects they handle, digital research methods can follow the evolving methods of the medium. Rogers uses this new methodological outlook to examine the findings of inquiries into 9/11 search results, the recognition of climate change skeptics by climate-change-related Web sites, the events surrounding the Srebrenica massacre according to Dutch, Serbian, Bosnian, and Croatian Wikipedias, presidential candidates' social media "friends," and the censorship of the Iranian Web. With Digital Methods, Rogers introduces a new vision and method for Internet research and at the same time applies them to the Web's objects of study, from tiny particles (hyperlinks) to large masses (social media).
9780262018838 (cloth)
0262018837 (cloth)
(electronic bk.)
9780262313377
(ebk)
9780262313384
0262313383
Atarazanas Valencia
Internet research.
Internet searching.
Web search engines.
World Wide Web Research.
Social media Research.
Webometrics.
Internet Social aspects.
Internet dans la recherche.
Recherche sur Internet.
Moteurs de recherche sur Internet.
Médias sociaux Recherche.
Cybermétrie.
Internet Aspect social.
Internet.
Réseaux sociaux en ligne.
Recherche documentaire.
Moteur de recherche.
Aspects sociaux.
Gesellschaft
World Wide Web
Soziale Software
Suchmaschine
Internet sociala aspekter.
Sociala medier.
Internetsökning.
Localisation: Bibliothèque main 283190
Cote: ZA4228 .R64 2013
Statut: Disponible
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.