1
1
Moving innovation : a history of computer animation / Tom Sito.
Entrée principale:

Sito, Tom, 1956-

Titre et auteur:

Moving innovation : a history of computer animation / Tom Sito.

Publication:

Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, [2013]

Description:

362 pages : illustrations ; 24 cm

Notes:
Includes bibliographical references (pages 319-326) and index.
Film and television at the dawn of the digital revolution -- Analog dreams : bohemians, beatniks, and the Whitneys -- Spook work : the government and the military -- Academia -- Xerox PARC and corporate culture -- Hackers -- Nolan Bushnell and the games people play -- To dream the impossible dream : the New York Institute of Technology, 1974-1986 -- Motion picture visual effects and Tron -- Bob Abel, Whitney-Demos, and the eighties : the wild west of CG -- Motion capture : the uncanny hybrid -- The cartoon animation industry -- Pixar -- The conquest of Hollywood.
Résumé:

"Computer graphics (or CG) has changed the way we experience the art of moving images. Computer graphics is the difference between Steamboat Willie and Buzz Lightyear, between ping pong and PONG. It began in 1963 when an MIT graduate student named Ivan Sutherland created the first true computer animation program. Instead of presenting a series of numbers, Sutherland's Sketchpad program drew lines that created recognizable images. Sutherland noted: "Since motion can be put into Sketchpad drawings, it might be exciting to try making cartoons." This book, the first full-length history of CG, shows us how Sutherland's seemingly offhand idea grew into a multibillion dollar industry. In Moving Innovation, Tom Sito -- himself an animator and industry insider for more than thirty years -- describes the evolution of CG. The history of traditional cinema technology is a fairly straight path from Lumière to MGM. Writing the history of CG, Sito maps simultaneous accomplishments in multiple locales -- academia, the military-industrial complex, movie special effects, video games, experimental film, corporate research, and commercial animation. His story features a memorable cast of characters -- math nerds, avant-garde artists, cold warriors, hippies, video game enthusiasts, and studio executives: disparate types united by a common vision. Computer animation did not begin just with Pixar; Sito shows us how fifty years of work by this motley crew made movies like Toy Story and Avatar possible"--Dust jacket flap.

ISBN:

9780262019095 (hardcover)
0262019094 (hardcover)
9780262314299
0262314304
9780262314305
9781299482906
1299482902

Sujet:

Computer animation History.
Animation par ordinateur Histoire.
Photography.
Computer animation.
Computeranimation
Dataanimation.

Classification/genre:

History.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 283313
Cote: BIB 221382
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...