1
1
Pedestrian modern : shopping and American architecture, 1925-1956 / David Smiley.
Entrée principale:

Smiley, David J., 1958- author.

Titre et auteur:

Pedestrian modern : shopping and American architecture, 1925-1956 / David Smiley.

Publication:

Minneapolis : University of Minnesota Press, [2013]
©2013

Description:

xi, 357 pages : illustrations ; 26 cm

Notes:
Includes bibliographical references and index.
Preface and Acknowledgments -- Introduction: Centers and Peripheries -- 1. The Store Problem -- 2. Machines for Selling -- 3. Park and Shop -- 4. Pedestrianization Takes Command -- 5. The Cold War Pedestrian -- 6. The Language of Modern Shopping -- Conclusion: Pedestrian Modern Futures -- Notes -- Bibliography -- Index.
Résumé:

"Too close to the wiles and calculations of consumption, stores and shopping centers are generally relegated to secondary, pedestrian status in the history of architecture. And yet, throughout the middle decades of the twentieth century, stores and shopping centers were an important locus of modernist architectural thought and practice. Under the mantle of modernism, the merchandising problems and possibilities of main streets, cities, and suburbs became legitimate--if also conflicted--responsibilities of the architectural profession. In Pedestrian Modern, David Smiley reveals how the design for places of consumption informed emerging modernist tenets. The architect was viewed as a coordinator and a site planner--modernist tropes particularly well suited to merchandising. Smiley follows this development from the twenties and thirties, when glass and transparency were equated with modernist rationality; to the forties, when cities and congestion presented considerable hurdles for shopping district design and, at the same time, when modern concerns about the pedestrian deeply affected city and neighborhood planning; to the early fifties, when both urban shopping districts and suburban shopping centers became large-scale modernist undertakings. Although interpreting the tools and principles of modernism, designs for shopping never quite shed the specter of consumption. Tracing the history of architecture's relationship with retail environments during a time of significant transformation in urban centers and in open suburban landscapes, Smiley expands and qualifies the making of American modernism."-- Provided by publisher.

ISBN:

9780816679294 (hardback)
0816679290 (hardback)
9780816679300 (pb)
0816679304 (pb)

Sujet:

Commercial buildings United States History 20th century.
Architecture and society United States History 20th century.
Consumer behavior United States History 20th century.
Immeubles commerciaux États-Unis Histoire 20e siècle.
Architecture et société États-Unis Histoire 20e siècle.
Consommateurs Comportement États-Unis Histoire 20e siècle.
ARCHITECTURE History General.
ARCHITECTURE Urban & Land Use Planning.
HISTORY United States 20th Century.
Architecture and society.
Commercial buildings.
Consumer behavior.
Warenhaus
Einkaufszentrum
Architektur
Affärsbyggnader histora.
Arkitektur och samhälle historia.
Konsumentpsykologi historia.
United States.
USA

Classification/genre:

History.

Exemplaires:

Localisation: Bibliothèque main 283573
Cote: BIB 221899
Notes: pbk.
Statut: Disponible

1
1

Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles

Courriel
Prénom
Nom
En vous abonnant, vous acceptez de recevoir notre infolettre et communications au sujet des activités du CCA. Vous pouvez vous désabonner en tout temps. Pour plus d’information, consultez notre politique de confidentialité ou contactez-nous.

Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.

Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.

Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.

Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous

Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]

Prénom
Nom de famille
Adresse (ligne 1)
Adresse (ligne 2) (optionnel)
Code postal
Ville
Pays
Province / État
Courriel
Téléphone (jour) (optionnel)
Notes

Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.

Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.

Classeur ()

Votre classeur est vide.

Adresse électronique:
Sujet:
Notes:
Veuillez remplir ce formulaire pour faire une demande de consultation. Une copie de cette liste vous sera également transmise.

Vos informations
Prénom:
Nom de famille:
Adresse électronique:
Numéro de téléphone:
Notes (optionnel):
Nous vous contacterons pour convenir d’un rendez-vous. Veuillez noter que des délais pour les rendez-vous sont à prévoir selon le type de matériel que vous souhaitez consulter, soit :"
  • — au moins 2 semaines pour les sources primaires (dessins et estampes, photographies, documents d’archives, etc.)
  • — au moins 48 heures pour les sources secondaires (livres, périodiques, dossiers documentaires, etc.)
...