Hoelzl, Ingrid, author.
Softimage : towards a new theory of the digital image / Ingrid Hoelzl and Rémi Marie.
Bristol, UK : Intellect Books, 2015.
©2015
xiv, 143 pages : illustrations ; 23 cm
With today's digital technology, the image is no longer a stable representation of the world, but a programmable view of a database that is updated in real time. It no longer functions as a political and iconic representation, but plays a vital role in synchronic data-to-data relationships. It is not only part of a programme, but it contains its own 'operating code': it is a programme in itself. Softimage aims to account for that new reality, taking readers on a journey that gradually undoes our unthinking reliance on the apparent solidity of the photographic image and building in its place an original and timely theorization of the digital image in all its complexity, one that promises to spark debate within the evolving fields of image studies and software studies.--Publisher website.
9781783205035 (pbk.)
1783205032 (pbk.)
(PDF)
9781783205042
(ePub)
9781783205059
Digital images Philosophy.
Computer graphics Philosophy.
Photography Digital techniques.
Images numériques Philosophie.
Infographie Philosophie.
Photographie numérique.
Computers and IT.
Bilder teori, filosofi.
Datorgrafik teori, filosofi.
Digital fotografi.
Marie, Rémi, author.
Localisation: Bibliothèque main 291163
Cote: BIB 234572
Statut: Disponible
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.