Lehmann, Ulrich.
Tigersprung : fashion in modernity / Ulrich Lehmann.
Cambridge, Mass. : MIT Press, ©2000.
xxi, 531 pages : illustrations ; 25 cm
"The stage for this interplay between intellectual concept and sartorial expression is Parisian society from the mid-nineteenth to the mid-twentieth century. Lehmann focuses on a core of pivotal individuals, beginning with Charles Baudelaire in the 1850s, continuing with Stephane Mallarme and Georg Simmel, and arriving at Walter Benjamin, Louis Aragon, and Andre Breton almost a century later. The book's title comes from Benjamin's use of the German word Tigersprung (tiger's leap) to describe fashion's leap into the past to create an ever-changing present. Lehmann focuses in particular on Benjamin's Arcades Project as an unfinished work on the philosophy of fashion. He also looks at the role of fashion in the work of the dadaists and surrealists, who used clothes and accessories as simulacra for the human body and mind."--Jacket.
9780262122313 (hc. ; alk. paper)
0262122316 (hc. ; alk. paper)
Clothing and dress History.
Clothing and dress Psychological aspects.
Fashion Psychological aspects.
Modernism (Aesthetics)
Costume Histoire.
Costume Aspect psychologique.
Mode Aspect psychologique.
Modernisme (Esthétique)
Clothing and dress.
Mode.
Moderniteit.
History.
Localisation: Bibliothèque main 227560
Cote: GT580 .L44 2000
Statut: Disponible
Inscrivez-vous pour recevoir de nos nouvelles
Merci. Vous êtes maintenant abonné. Vous recevrez bientôt nos courriels.
Pour le moment, notre système n’est pas capable de mettre à jour vos préférences. Veuillez réessayer plus tard.
Vous êtes déjà inscrit avec cette adresse électronique. Si vous souhaitez vous inscrire avec une autre adresse, merci de réessayer.
Cete adresse courriel a été définitivement supprimée de notre base de données. Si vous souhaitez vous réabonner avec cette adresse courriel, veuillez contactez-nous
Veuillez, s'il vous plaît, remplir le formulaire ci-dessous pour acheter:
[Title of the book, authors]
ISBN: [ISBN of the book]
Prix [Price of book]
Merci d'avoir passé une commande. Nous vous contacterons sous peu.
Nous ne sommes pas en mesure de traiter votre demande pour le moment. Veuillez réessayer plus tard.