On surplus value in art
$13.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Just what is surplus value or Mehrwert when we talk about art and culture? Changing material conditions, market dynamics and cultural ideals are reshaping how this question may be answered today. Drawing on fresh readings of Marxist and postmodern thought, renowned German cultural critic Diedrich Diederichsen considers the current 'crisis of valuation in the arts.'
décembre 2008, Rotterdam, Berlin
On surplus value in art
Actions:
Prix:
$13.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Just what is surplus value or Mehrwert when we talk about art and culture? Changing material conditions, market dynamics and cultural ideals are reshaping how this question may be answered today. Drawing on fresh readings of Marxist and postmodern thought, renowned German cultural critic Diedrich Diederichsen considers the current 'crisis of valuation in the arts.'
$44.95
(disponible sur commande)
Résumé:
The exhibition “The Whole Earth” is an essay composed of cultural-historical materials and artistic positions that critically address the rise of the image of “One Earth” and the ecological paradigm associated with it. The accompanying publication includes image-rich visual essays that explore key themes: “Universalism,” “Whole Systems,” “Boundless Interior,” and(...)
Architecture écologique
novembre 2013
The whole earth : California and the disappearance of the Outside
Actions:
Prix:
$44.95
(disponible sur commande)
Résumé:
The exhibition “The Whole Earth” is an essay composed of cultural-historical materials and artistic positions that critically address the rise of the image of “One Earth” and the ecological paradigm associated with it. The accompanying publication includes image-rich visual essays that explore key themes: “Universalism,” “Whole Systems,” “Boundless Interior,” and “Apocalypse, Babylon, Simulation,” among others.
Architecture écologique
Isa Genzken
$59.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Interview – in her discussion with Diedrich Diedrichsen the artist considers her relationship to the many sources behind her work : minimal sculpture, modernist architecture, conceptual art, and other multi-media artists` practices, such as Bruce Nauman’s. Survey – Alex Farquharson examines the principal themes in Genzken’s work since her now-legendary first exhibition in(...)
octobre 2005, London
Isa Genzken
Actions:
Prix:
$59.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Interview – in her discussion with Diedrich Diedrichsen the artist considers her relationship to the many sources behind her work : minimal sculpture, modernist architecture, conceptual art, and other multi-media artists` practices, such as Bruce Nauman’s. Survey – Alex Farquharson examines the principal themes in Genzken’s work since her now-legendary first exhibition in Berlin whilst still a student of Gerhard Richter. Focus – Sabine Breitwieser looks at Genzken’s little known ‘Hi-Fi’ series of photographic works, which centre on magazine advertisements for stereo equipment. Artist’s choice – "The bad glazier" by Charles Baudelaire (1869). Artist’s writings – notes from a 1973 exercise based on instructions by Bruce Nauman ; an previously unpublishd 1996 film script ; a 2003 interview with Wolfgang Tillmans ; and two new artist`s statements. Chronology and bibliography.
Argument son, de Britney Spears à Helmut Lachenmann: critique électro-accostique de la société
$23.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Le premier intérêt des textes de Diedrich Diederichsen, un intérêt primordial, est sans conteste de briser le mur de l'évidence musicale et de réinsérer les questionnements que contiennent en germe des musiques auxquelles on refuse souvent d'accorder une réelle teneur, que ce soit par indifférence, par mépris envers ce que l'on considère comme une musique légère ou(...)
Argument son, de Britney Spears à Helmut Lachenmann: critique électro-accostique de la société
Actions:
Prix:
$23.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Le premier intérêt des textes de Diedrich Diederichsen, un intérêt primordial, est sans conteste de briser le mur de l'évidence musicale et de réinsérer les questionnements que contiennent en germe des musiques auxquelles on refuse souvent d'accorder une réelle teneur, que ce soit par indifférence, par mépris envers ce que l'on considère comme une musique légère ou inférieure, ou encore par admiration, une admiration qui confine à l'identification muette. Diederichsen, lui, se met à l'écoute de ces musiques - jazz, rock, pop, rap, techno, musique contemporaine - réellement, passionnément et, précisément parce que cette écoute est passionnée, il entend ce que ces musiques portent en elles : quant à leur fabrication, quant aux images qu'elles coagulent, quant aux connexions multiples qu'elles établissent arec dites aspects de la culture et de la société.
Acoustique
De la plus-value dans l’art
$19.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Ces deux essais du théoricien et critique allemand Diedrich Diederichsen abordent la question du marché de l'art, de son explosion spéculative et de ce qui le relie aux évolutions structurelles du capitalisme tardif. Il revient sur les catégories marxiennes de "plus-value" et de "production" afin d'interroger le processus singulier de constitution de la valeur des oeuvres(...)
De la plus-value dans l’art
Actions:
Prix:
$19.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Ces deux essais du théoricien et critique allemand Diedrich Diederichsen abordent la question du marché de l'art, de son explosion spéculative et de ce qui le relie aux évolutions structurelles du capitalisme tardif. Il revient sur les catégories marxiennes de "plus-value" et de "production" afin d'interroger le processus singulier de constitution de la valeur des oeuvres d'art. En s'inscrivant dans le sillage des analyses développées par la Théorie critique, Diederichsen propose une réflexion particulièrement décapante et stimulante sur la création artistique contemporaine, sur ce qui la relie et la différencie des gestes avant-gardistes et modernistes, ainsi que sur les industries culturelles.
Théorie de l’art