$57.50
(disponible sur commande)
Résumé:
This volume presents an overview of the Canadian collective oeuvre—an oeuvre still haunted by Miss General Idea, a fictive character who was at once muse and object, image and concept. Founded in Toronto in 1969 by Felix Partz, Jorge Zontal—both disappeared in 1994—and AA Bronson, the trio adopted a generic identity that "freed it from the tyranny of individual genius."(...)
General Idea: a retrospective (1969-1994)
Actions:
Prix:
$57.50
(disponible sur commande)
Résumé:
This volume presents an overview of the Canadian collective oeuvre—an oeuvre still haunted by Miss General Idea, a fictive character who was at once muse and object, image and concept. Founded in Toronto in 1969 by Felix Partz, Jorge Zontal—both disappeared in 1994—and AA Bronson, the trio adopted a generic identity that "freed it from the tyranny of individual genius." Their complex intermingling of reality and fiction took the form of a transgressive and often parodic take on art and society. Treating the image as a virus infiltrating every aspect of the real world, General Idea set out to colonize it, modify its content and so come up with an alternative version of reality.
Art canadien
$45.00
(disponible sur commande)
Résumé:
General Idea was founded in Toronto in 1969 by Felix Partz, Jorge Zontal and AA Bronson as a generic identity to free the artists "from the tyranny of individual genius." Under the leadership of their fictitious muse Miss General Idea, and inspired by William Burroughs' conception of the "image virus," the collective interrogated media image culture through now legendary(...)
General idea: haute culture, a retrospective, 1969-1994
Actions:
Prix:
$45.00
(disponible sur commande)
Résumé:
General Idea was founded in Toronto in 1969 by Felix Partz, Jorge Zontal and AA Bronson as a generic identity to free the artists "from the tyranny of individual genius." Under the leadership of their fictitious muse Miss General Idea, and inspired by William Burroughs' conception of the "image virus," the collective interrogated media image culture through now legendary projects like File magazine, as well as paintings, installations, sculptures, mail art, photographs, videos, ephemera, TV programs and even a beauty pageant. General Idea came to an end in 1994, when Partz and Zontal died of AIDS. Today General Idea can be seen to anticipate the later art collectives of the 1970s as well as aspects of Relational Aesthetics in the 1990s. This volume presents an overview of the Canadian collective''s bold mingling of reality and fiction and their frequently transgressive, parodic incursions upon both art and society. Including newly commissioned essays and reprinted texts, this volume is richly illustrated with documents and reproductions of the most significant projects realized by General Idea between 1969 and 1994. Exhibited at ARC/Musée d'art moderne de la Ville de Paris and the Art Gallery of Ontario, Toronto in 2011.
$25.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Extension du domaine de l’urbanisme porte le message de Frédéric Bonnet, Grand Prix de l’urbanisme 2014, pour offrir stratégie et qualité urbaine à tous les territoires. Penser le rural comme l’urbain, les lisières de ville, la nature comme structure de l’urbanité et comme support des déplacements doux, la contrainte des risques comme moteur d’une amélioration(...)
Extension du domaine de l'urbanisme : Frédéric Bonnet, Grand Prix de l'urbanisme 2014
Actions:
Prix:
$25.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Extension du domaine de l’urbanisme porte le message de Frédéric Bonnet, Grand Prix de l’urbanisme 2014, pour offrir stratégie et qualité urbaine à tous les territoires. Penser le rural comme l’urbain, les lisières de ville, la nature comme structure de l’urbanité et comme support des déplacements doux, la contrainte des risques comme moteur d’une amélioration incrémentale du territoire. Faire en sorte que toute action architecturale serve l’urbain, que la difficulté soit le prétexte à inventer d’autres manières de penser le projet, économe, frugal parfois, mais toujours efficace pour que la durabilité devienne source d’inventivité et de plaisir.
Théorie de l’urbanisme
$41.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Inondations, incendies, effondrements, explosions industrielles… bien des territoires sont marqués par des aléas naturels ou technologiques qui conditionnent leur développement. Ces contraintes sont aussi des ressources, témoins de l’identité des lieux. Lorsque le projet de territoire intègre l’aléa comme élément fondateur, la difficulté est souvent une chance. Penser la(...)
Atout risques : des territoires exposés se réinventent
Actions:
Prix:
$41.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Inondations, incendies, effondrements, explosions industrielles… bien des territoires sont marqués par des aléas naturels ou technologiques qui conditionnent leur développement. Ces contraintes sont aussi des ressources, témoins de l’identité des lieux. Lorsque le projet de territoire intègre l’aléa comme élément fondateur, la difficulté est souvent une chance. Penser la ville avec l’aléa conduit à être plus inventif, à proposer des espaces urbains moins génériques, mieux ancrés sur leur sol. Ceci facilite le décloisonnement des certitudes et des métiers ; la règle et le projet collaborent très en amont. Cela profite à tous. À l’exemple des fleuves, qui ont été d’abord de féconds bienfaiteurs, offrant eau, connexions et paysages aux villes qu’ils traversent, l’aléa devient un atout.