$13.50
(disponible en magasin)
Résumé:
Woodcutter, painter, cosmopolitan and anti-militarist, Belgium-born Masereel (1889-1972) was an extremely popular artist in 1920s Germany. A contemporary of Kathe Kollwitz and George Grosz, his "novels-without-words"--completely composed of woodcuts--have been neglected in the States. Here, 165 striking woodcuts generate the visual narrative of a young man's initiation(...)
Passionate journey: A vision in woodcut
Actions:
Prix:
$13.50
(disponible en magasin)
Résumé:
Woodcutter, painter, cosmopolitan and anti-militarist, Belgium-born Masereel (1889-1972) was an extremely popular artist in 1920s Germany. A contemporary of Kathe Kollwitz and George Grosz, his "novels-without-words"--completely composed of woodcuts--have been neglected in the States. Here, 165 striking woodcuts generate the visual narrative of a young man's initiation into the urban milieu. The raw power and diversity of the city's day to day events continually expand his understanding of life's possibilities. The hero's fascination with the city's abundance of art and culture, political debate and industrial glory combine with observations on an equal profusion of poignant social trauma. The protagonist travels to distant lands; this journey of vibrant percipience propels him toward an enlarged comprehension of his role in a world of good and evil, love and tenderness and clashing social interests. Mann's effusive introduction discusses Masereel's life and influences and details the ideas that motivated and enliven this vivid work.
Illustration
$8.99
(disponible en magasin)
Résumé:
This graphic novel by an Expressionist master offers a stunning depiction of urban Europe between the world wars. First published in Germany in 1925, it presents 100 woodcuts of remarkable force and beauty that depict scenes of work and leisure, wealth and deprivation, and joy and loneliness.
The city: A vision in woodcuts
Actions:
Prix:
$8.99
(disponible en magasin)
Résumé:
This graphic novel by an Expressionist master offers a stunning depiction of urban Europe between the world wars. First published in Germany in 1925, it presents 100 woodcuts of remarkable force and beauty that depict scenes of work and leisure, wealth and deprivation, and joy and loneliness.
Illustration
Frans Masereel : la ville
$29.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Réédition en petit format du livre La Ville (Édition Cent pages, 2008). « La quantité de travaux de cet artiste infatigable épuise, comme l’écriture imagée des Egyptiens, toutes les formes du monde contemporain. Si tout était anéanti : livres, monuments, photographies, descriptions, etc. et qu’il ne restât plus que les bois qu’il a gravés en dix ans, on pourrait, avec(...)
Frans Masereel : la ville
Actions:
Prix:
$29.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Réédition en petit format du livre La Ville (Édition Cent pages, 2008). « La quantité de travaux de cet artiste infatigable épuise, comme l’écriture imagée des Egyptiens, toutes les formes du monde contemporain. Si tout était anéanti : livres, monuments, photographies, descriptions, etc. et qu’il ne restât plus que les bois qu’il a gravés en dix ans, on pourrait, avec eux seuls, reconstituer le monde d’aujourd’hui. » - Extrait de Frans Masereel. L’homme et l’œuvre de Stefan Zweig (Maintenant, 1946) publié en préface de cette édition.
Illustration
$45.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Frans Masereel et Romain Rolland se rencontrent en Suisse, où la guerre les a conduits,en 1917. En février 1919,Masereel fait part à Rolland de son désir de fonder avec Arcos une maison d’édition. Rolland lui soumet une farce satirique dont il vient de terminer la charge et qu’il verrait bien figurer au futur catalogue : Liluli. Séduit par les charmes de cette blonde(...)
Liluli, suivi de La révolte des machines
Actions:
Prix:
$45.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Frans Masereel et Romain Rolland se rencontrent en Suisse, où la guerre les a conduits,en 1917. En février 1919,Masereel fait part à Rolland de son désir de fonder avec Arcos une maison d’édition. Rolland lui soumet une farce satirique dont il vient de terminer la charge et qu’il verrait bien figurer au futur catalogue : Liluli. Séduit par les charmes de cette blonde sirène illusionniste un rien Alsace-Lorraine qui sème le chaos autour d’elle (métaphore à peine voilée de ce qui peut pousser deux nations civilisées à enterrer pour une durée indéterminée ses hommes de bonne volonté dans une tranchée), Masereel élabore la maquette de l'ensemble. Imprimée en juin 1919, Liluli joue une partition où la fantaisie littéraire de l’un dialogue synchroniquement avec les trente-deux bois dessinés et gravés de l’autre.
Illustration