The stones of Venice
$21.50
(disponible sur commande)
Résumé:
John Ruskin, Victorian England's greatest writer on art and literature, believed himself an adopted son of Venice, and his feelings for this city are exquisitely expressed in "The Stones of Venice". This edition contains Ruskin's famous essay "The Nature of Gothic," a marvelously descriptive tour of Venice before its postwar restoration. As Ruskin wrote in 1851, "Thank(...)
septembre 2003, New York / Cambridge, Mass.
The stones of Venice
Actions:
Prix:
$21.50
(disponible sur commande)
Résumé:
John Ruskin, Victorian England's greatest writer on art and literature, believed himself an adopted son of Venice, and his feelings for this city are exquisitely expressed in "The Stones of Venice". This edition contains Ruskin's famous essay "The Nature of Gothic," a marvelously descriptive tour of Venice before its postwar restoration. As Ruskin wrote in 1851, "Thank God I am here, it is a Paradise of Cities."
Écrits naturels
$35.95
(disponible sur commande)
Résumé:
« À la recherche du temps » perdu de Marcel Proust a rendu internationalement célèbre le nom de Ruskin. Mais l’image ainsi donnée de son œuvre est biaisée, car John Ruskin (1819-1900) n’était pas qu’un spécialiste de Turner ou de l’architecture gothique. Sa science s’étendait à la géologie, à l’histoire naturelle ou à l’économie politique. Le nombre de ses travaux, dans(...)
Écrits naturels
Actions:
Prix:
$35.95
(disponible sur commande)
Résumé:
« À la recherche du temps » perdu de Marcel Proust a rendu internationalement célèbre le nom de Ruskin. Mais l’image ainsi donnée de son œuvre est biaisée, car John Ruskin (1819-1900) n’était pas qu’un spécialiste de Turner ou de l’architecture gothique. Sa science s’étendait à la géologie, à l’histoire naturelle ou à l’économie politique. Le nombre de ses travaux, dans ces domaines également, est considérable. Ces « Écrits naturels » réunissent, pour la première fois en français, quatre conférences d’histoire naturelle, dans lesquelles l’érudition prodigieuse de Ruskin s’allie à une verve humoristique déconcertante. Qu’il retrace le mythe d’Arachné, qu’il discoure sur le rouge-gorge, le crave à bec rouge ou sur les serpents, Ruskin se laisse entraîner par des réflexions beaucoup plus vastes, plus profondes, et toujours insolites. Un regard unique sur la nature, à découvrir de toute urgence.
Théorie/ philosophie
The lamp of memory
$9.99
(disponible sur commande)
Résumé:
John Ruskin overturned Victorian society's ideas about art and architecture, arguing that ancient buildings must be conserved for their deep, mystical links with the past and that creative design is essential - not for financial gain, but to communicate eternal human truths.
The lamp of memory
Actions:
Prix:
$9.99
(disponible sur commande)
Résumé:
John Ruskin overturned Victorian society's ideas about art and architecture, arguing that ancient buildings must be conserved for their deep, mystical links with the past and that creative design is essential - not for financial gain, but to communicate eternal human truths.
Théorie/ philosophie
$20.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Long out of print, the Arundel Society first published Giotto and His Works in Padua between 1853 and 1860. It stands as Ruskin’s most compelling set of reflections on Giotto’s masterpiece—an artwork that, in Ruskin’s estimation, changed the very course of art history. Originally accompanied by a set of black and white woodcuts of the panels in the Chapel, this new(...)
Giotto and his works in Padua
Actions:
Prix:
$20.00
(disponible sur commande)
Résumé:
Long out of print, the Arundel Society first published Giotto and His Works in Padua between 1853 and 1860. It stands as Ruskin’s most compelling set of reflections on Giotto’s masterpiece—an artwork that, in Ruskin’s estimation, changed the very course of art history. Originally accompanied by a set of black and white woodcuts of the panels in the Chapel, this new edition presents each panel in vivid color photography, adding a useful visual aid to Ruskin’s lyrical descriptions. The result is a book that serves not only as an introduction for students of art history, but also as a discussion of what it means to be a great artist, by one of most influential writers ever to tackle visual art.
Théorie de l’art
Les deux chemins
$45.95
(disponible en magasin)
Résumé:
L'ouvrage dans lequel Ruskin explore les rapports entre la création artistique et la production industrielle, entre l'artiste et son matériau, et démontre le lien indissociable entre la formation des artisans, l'éducation esthétique du grand public et les chefs-d'œuvre de l'art européen. Traduit de l'anglais par Frédérique Campbell (titre original : The Two(...)
Les deux chemins
Actions:
Prix:
$45.95
(disponible en magasin)
Résumé:
L'ouvrage dans lequel Ruskin explore les rapports entre la création artistique et la production industrielle, entre l'artiste et son matériau, et démontre le lien indissociable entre la formation des artisans, l'éducation esthétique du grand public et les chefs-d'œuvre de l'art européen. Traduit de l'anglais par Frédérique Campbell (titre original : The Two Paths, Londres, Smith, Elder and Co., 1859). Première traduction française. Préface de Frédérique Campbell.
Théorie de l’art
$49.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Dès sa parution en 1849, "Les Sept lampes de l'architecture" de John Ruskin a fait événement à la fois par ses illustrations et par ses thèses. Les premières sont reproduites ici telles que Ruskin les fit graver d'après ses propres dessins et les secondes sont de nouveau accessibles dans une traduction entièrement nouvelle et complète qui montre l'ampleur du projet(...)
Les Sept lampes de l'architecture
Actions:
Prix:
$49.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Dès sa parution en 1849, "Les Sept lampes de l'architecture" de John Ruskin a fait événement à la fois par ses illustrations et par ses thèses. Les premières sont reproduites ici telles que Ruskin les fit graver d'après ses propres dessins et les secondes sont de nouveau accessibles dans une traduction entièrement nouvelle et complète qui montre l'ampleur du projet animant un jeune homme à l'époque davantage connu pour ses analyses picturales et sa défense du peintre Turner. Pour Ruskin, l'architecture est avant tout d'ordre sensible, elle s'adresse à l'homme auquel elle a chargé de donner un lieu au-delà du simple abri. Elle est donc symbolique, elle est matérielle et elle est historique, se déployant à travers tous les « domaines de l'homme » pour conduire :celui-ci à la pleine réalisation de ses potentialités créatrices et politiques.
Théorie de l’architecture
On art and life
$9.99
(disponible sur commande)
Résumé:
John Ruskin's insights into the need for individual artistic freedom, and his disdain for the mass - production art of the Victorian era, radically altered society's perception of creative design and remain powerfully relevant to our ideas of beauty today.
On art and life
Actions:
Prix:
$9.99
(disponible sur commande)
Résumé:
John Ruskin's insights into the need for individual artistic freedom, and his disdain for the mass - production art of the Victorian era, radically altered society's perception of creative design and remain powerfully relevant to our ideas of beauty today.
Selected writings
$16.50
(disponible en magasin)
Résumé:
John Ruskin was the most powerful and influential art critic and social commentator of the Victorian nineteenth century. A true polymath, he wrote about nature, art, architecture, politics, history, myth and much more. All of his work is characterized by a clarity of vision as unsettling and intense now as it was for his first readers. This new selection includes(...)
Selected writings
Actions:
Prix:
$16.50
(disponible en magasin)
Résumé:
John Ruskin was the most powerful and influential art critic and social commentator of the Victorian nineteenth century. A true polymath, he wrote about nature, art, architecture, politics, history, myth and much more. All of his work is characterized by a clarity of vision as unsettling and intense now as it was for his first readers. This new selection includes wide-ranging extracts of Ruskin's texts, from the early 1840s to the late 1880s, as well as representative material from each of his major works.
Théorie de l’architecture