livres
$11.50
(disponible sur commande)
Résumé:
During the glory days of Something Else Press (1964-1974), its founder, the poet, editor and scholar Dick Higgins created the Great Bear imprint to publish pamphlets that were quickly printed and easily disseminated, guaranteeing wide distribution and accessibility. Ranging in length from 16 to 32 pages, saddle-stitched and printed on varying color stock, the Great Bear(...)
octobre 2008, New York
A great bear pamphlet # 18 the art of noise (futurist manifesto, 1913)
Actions:
Prix:
$11.50
(disponible sur commande)
Résumé:
During the glory days of Something Else Press (1964-1974), its founder, the poet, editor and scholar Dick Higgins created the Great Bear imprint to publish pamphlets that were quickly printed and easily disseminated, guaranteeing wide distribution and accessibility. Ranging in length from 16 to 32 pages, saddle-stitched and printed on varying color stock, the Great Bear pamphlets showcased the work of some of the most innovative writers and artists across the twentieth century: the likes of Jackson Mac Low, Oyvind Fahlstrom, Robert Filliou, Robert Watts, Emmett Williams, Dieter Roth, David Antin and Claes Oldenburg appeared alongside predecessors such as the Italian Futurist composer Luigi Russolo and John Cage's seminal Diary: How to Improve the World (You Will Only Make Matters Worse). All pamphlets have been out of print since their original publications in the 1960s.
livres
octobre 2008, New York
$11.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Daté de 1913, L’Art des bruits, sous-titré “Manifeste futuriste”, impressionne par son anticipation des nouvelles formes de musique qui règnent aujourd’hui : partant du principe que les sons purs ont fait leur temps, il affirme que la musique nouvelle devra régler harmoniquement et rythmiquement des bruits très variés.
L'art des bruits : manifeste futuriste 1913
Actions:
Prix:
$11.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Daté de 1913, L’Art des bruits, sous-titré “Manifeste futuriste”, impressionne par son anticipation des nouvelles formes de musique qui règnent aujourd’hui : partant du principe que les sons purs ont fait leur temps, il affirme que la musique nouvelle devra régler harmoniquement et rythmiquement des bruits très variés.
Théorie de l’art
$12.95
(disponible sur commande)
Résumé:
L. Russolo, peintre et musicien futuriste, conçut en 1913 le bruitisme comme possibilité d'élargissement de la matière sonore. Il en explique ici les caractéristiques et les enjeux.
L'art des bruits (nouvelle édition)
Actions:
Prix:
$12.95
(disponible sur commande)
Résumé:
L. Russolo, peintre et musicien futuriste, conçut en 1913 le bruitisme comme possibilité d'élargissement de la matière sonore. Il en explique ici les caractéristiques et les enjeux.
petits formats