$34.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Collins provides a thorough history of the new 19th century material and goes on to examine the theories on its architectural expression, focussing on determining role of the reinforced concrete frame. He argues that Perret provides the first rational and effective expression of classical principles in modern construction. Published in 1959 and out of print since 1975,(...)
Matériaux et éclairage
avril 2003, Montréal / Kingston
Concrete : the vision of a new architecture, second edition
Actions:
Prix:
$34.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Collins provides a thorough history of the new 19th century material and goes on to examine the theories on its architectural expression, focussing on determining role of the reinforced concrete frame. He argues that Perret provides the first rational and effective expression of classical principles in modern construction. Published in 1959 and out of print since 1975, this new edition of "Concrete" includes a foreword by Kenneth Frampton, a scholarly introduction by Réjean Legault, and several additional essays on Perret by Peter Collins.
Matériaux et éclairage
$67.50
(disponible en magasin)
Résumé:
This publication examines the various figures and interests involved in the design and construction of the Canada Pavilion and explores how it was used over the past sixty years to exhibit the work of Canadian artists and architects. This publication intends not only to underline the pavilion's importance in the broader context of modern architecture, but also to(...)
The Canada Pavilion at the Venice Biennale
Actions:
Prix:
$67.50
(disponible en magasin)
Résumé:
This publication examines the various figures and interests involved in the design and construction of the Canada Pavilion and explores how it was used over the past sixty years to exhibit the work of Canadian artists and architects. This publication intends not only to underline the pavilion's importance in the broader context of modern architecture, but also to highlight its role as an early example of cultural diplomacy. The book is fully endowed with archive material, such as photographs, drawings, and maps, along with a portfolio created by contemporary photographers (Francesco Barasciutti and Andrea Pertoldeo), showing the building before, during, and after the restoration. The essays of the various contributors to the book analyze the cultural and political context in which the Canada Pavilion committee worked (Cammie McAtee); the concept and construction of the building and the links with the architect Enrico Peressutti and the BBPR partnership (Réjean Legault); the pavilion's role in the postwar Italian cultural context (Serena Maffioletti) and its fortunes from its inauguration in 1958 to the restoration in 2018 (Josée Drouin-Brisebois); the restoration project itself (Susanna Caccia Gherardine), and, lastly, the relationship between the Canada Pavilion and the Biennale Gardens (Franco Panzini).
Biennale
$84.95
(disponible en magasin)
Résumé:
Cet ouvrage examine en détail l’histoire du pavillon du Canada, construit en 1958 dans les jardins de la Biennale de Venise, les forces en présence lors de la réalisation du bâtiment et son utilisation depuis soixante ans pour la présentation et l’exposition d’artistes et d’architectes canadiens. Il s’agit non seulement de souligner l’importance du pavillon dans le(...)
Le pavillon du Canada à la Biennale de Venise
Actions:
Prix:
$84.95
(disponible en magasin)
Résumé:
Cet ouvrage examine en détail l’histoire du pavillon du Canada, construit en 1958 dans les jardins de la Biennale de Venise, les forces en présence lors de la réalisation du bâtiment et son utilisation depuis soixante ans pour la présentation et l’exposition d’artistes et d’architectes canadiens. Il s’agit non seulement de souligner l’importance du pavillon dans le contexte plus large de l’architecture moderne, mais aussi de mettre en lumière son rôle d’avant-poste de la diplomatie culturelle. L’apparat iconographique du livre est constitué de documents d’archives – photographies, dessins et cartes –, ainsi que d’un portfolio réalisé par des photographes contemporains (Francesco Barasciutti et Andrea Pertoldeo) qui montrent l’état du bâtiment avant, pendant et après les travaux de restauration de 2018. Les différentes contributions apportent un éclairage sur le contexte culturel et politique dans lequel s’est inscrite la commande du pavillon canadien (Cammie McAtee); la conception et la construction de la structure architecturale, ainsi que les relations avec l’architecte Enrico Peressutti et l’agence BBPR (Réjean Legault); la place du pavillon dans le contexte culturel italien de l’après-guerre (Serena Maffioletti); son retentissement, de l’inauguration en 1958 à la restauration de 2018 (Josée Drouin-Brisebois); le projet de restauration (Susanna Caccia Gherardine); et, enfin, le lien entre le pavillon du Canada et les jardins de la Biennale (Franco Panzini).
Biennale