$61.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Based around an out-of-print anthology devoted to prehistoric collections unearthed by archaeological expeditions in Algeria, French artist Camille Henrot's latest project treats this ethnographic material as motifs of a contemporary grotesque. The scientific document photographs, diagrams, and captions becomes part of a layered array incorporating traces of our present(...)
décembre 2015
Camille Henrot: prehistoric collections
Actions:
Prix:
$61.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Based around an out-of-print anthology devoted to prehistoric collections unearthed by archaeological expeditions in Algeria, French artist Camille Henrot's latest project treats this ethnographic material as motifs of a contemporary grotesque. The scientific document photographs, diagrams, and captions becomes part of a layered array incorporating traces of our present age: humans, animals, plants, minerals, and other objects. Freely mixing the pre- and post-historic, archaic and actual, Henrot constructs an exploration of human bodies, information media, and meaning using dated pornography, technological refuse, tools and instruments, signs, and more.
La ligne
$50.95
(disponible en magasin)
Résumé:
Le terrier est un objet de fantasme car on n’en connaît généralement que la silhouette ou le seuil ; le reste est laissé à l’imagination. Sur un plan symbolique, il en va de même pour la ligne Maginot : tout le monde en a entendu parler mais peu sont capables de la décrire. Son nom résonne comme un réceptacle à fantasmes. Les formes de ses bunkers répondent à cette(...)
La ligne
Actions:
Prix:
$50.95
(disponible en magasin)
Résumé:
Le terrier est un objet de fantasme car on n’en connaît généralement que la silhouette ou le seuil ; le reste est laissé à l’imagination. Sur un plan symbolique, il en va de même pour la ligne Maginot : tout le monde en a entendu parler mais peu sont capables de la décrire. Son nom résonne comme un réceptacle à fantasmes. Les formes de ses bunkers répondent à cette dimension symbolique. À travers ses images, Alexandre Guirkinger a voulu partager sa fascination pour cette extraordinaire relique d’une modernité déjà ancienne. Les bunkers choisis et photographiés sont ceux dont la forme, la situation ou la silhouette entraînent l’image vers autre chose que l’enregistrement matériel d’une frontière : une sorte de décor de science-fiction, une trace de land art, une architecture moderniste, un géoglyphe contemporain. L’écart entre l’abondance des reliques de la ligne et le peu de représentations contemporaines dont elle fait l’objet offre un terrain de jeu excitant pour interroger notre rapport au paysage, à la frontière, à la limite. C’est là le point de départ de la nouvelle de Tristan Gracia.
Théorie du paysage
$46.50
(disponible sur commande)
Résumé:
This volume gathers and expands upon the results of the research project "Theater, Garden, Bestiary: A Materialist History of Exhibitions," held at ECAL/University of Art and Design Lausanne, and proposes a history of exhibitions sourced from a wide corpus reaching beyond the framework of art institutions. It undertakes a transdisciplinary history at the nexus of art(...)
Theater, garden, bestiary: a materialist history of exhibitions
Actions:
Prix:
$46.50
(disponible sur commande)
Résumé:
This volume gathers and expands upon the results of the research project "Theater, Garden, Bestiary: A Materialist History of Exhibitions," held at ECAL/University of Art and Design Lausanne, and proposes a history of exhibitions sourced from a wide corpus reaching beyond the framework of art institutions. It undertakes a transdisciplinary history at the nexus of art history, science studies, and philosophy, exploring the role the exhibition played in the construction of the conceptual categories of modernity, and outlines a historiographical model that conceptualizes the exhibition as both an aesthetic and an epistemic site.
Muséologie