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Sir William Chambers (1723–96) was a Swedish British architect who designed imaginative castle buildings and luxurious interiors as well as simple and rational utilitarian architecture: some of his most famous works include the Roehampton Villa, Great Pagoda and Somerset House (all located in London). Originally published in 1756, "A treatise on civil architecture" is an(...)
A treatise on civil architecture
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Résumé:
Sir William Chambers (1723–96) was a Swedish British architect who designed imaginative castle buildings and luxurious interiors as well as simple and rational utilitarian architecture: some of his most famous works include the Roehampton Villa, Great Pagoda and Somerset House (all located in London). Originally published in 1756, "A treatise on civil architecture" is an architecture handbook in which Chambers explains the basics of the art of building, aiming "to collect into one volume what is now dispersed in a great many, and to select, from mountains of promiscuous Materials, a Series of Sound Precepts and good Designs." The guidebook is supplemented by texts andl illustrations of classical building types and their functions. Received with considerable acclaim upon its release, "A treatise on civil architecture" quickly became the most popular practical work on architecture in the English language and has since been republished several times.
Traités
livres
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La rencontre féconde entre l’art des jardins en Occident et celui des Chinois au XVIIIe siècle constitue un fascinant phénomène artistique. Bien au-delà d’une simple mode, il est nécessaire d’en rechercher les sources, d’en saisir les motivations et d’en dévoiler les analogies cachées. Profondément marqué par sa découverte de la Chine lors de deux longs voyages,(...)
Aux jardins de Cathay : l'imaginaire anglo-chinois en Occident
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La rencontre féconde entre l’art des jardins en Occident et celui des Chinois au XVIIIe siècle constitue un fascinant phénomène artistique. Bien au-delà d’une simple mode, il est nécessaire d’en rechercher les sources, d’en saisir les motivations et d’en dévoiler les analogies cachées. Profondément marqué par sa découverte de la Chine lors de deux longs voyages, l’architecte anglais William Chambers publia trois textes qui jouèrent un rôle essentiel sur l’esthétique des jardins occidentaux de la seconde moitié du XVIIIe siècle. L’analyse de son Traité des édifices, meubles, habits, machines et ustensiles des Chinois... (1757), dont un chapitre dédié aux jardins, suivi de La Dissertation sur le jardinage de l’Orient (1772) et du Discours de Tan Chetqua (1773), réunis ici pour la première fois, permet de comprendre la manière dont Chambers combine les apports proprement chinois, recueillis sur place, à sa propre vision de l’art des jardins où se conjuguent pittoresque et sublime et élabore ainsi un style original qui devait connaître une diffusion européenne.
livres
mai 2004, Paris
Jardins