livres
$82.50
(disponible sur commande)
Résumé:
In this examination of installation design as an aesthetic medium and cultural practice, Staniszewski offers the first history of exhibitions at the most powerful and influential modern art museum--The Museum of Modern Art in New York. (...)
décembre 1998, Cambridge, Mass.
Power of display : a history of the exhibition installations at the museum of modern art
Actions:
Prix:
$82.50
(disponible sur commande)
Résumé:
In this examination of installation design as an aesthetic medium and cultural practice, Staniszewski offers the first history of exhibitions at the most powerful and influential modern art museum--The Museum of Modern Art in New York. Focusing on over two hundred photographs of the visually rich but overlooked history of exhibitions, Staniszewski documents and deciphers an essential chapter of twentieth-century art and culture and provides a historical and theoretical framework for a primary area of contemporary aesthetic practice--installation-based art. Among the artists, designers, architects, and curators whose installations the author features are Dennis Adams, Alfred H. Barr, Jr., Herbert Bayer, René d'Harnoncourt, Ray and Charles Eames, Hans Haacke, David Hammons, Philip Johnson, Frederick Kiesler, Barbara Kruger, Louise Lawler, El Lissitzky, Adrian Piper, Lilly Reich, William Rubin, Paul Rudolph, Edward Steichen, Giuseppe Terragni, and Kirk Varnedoe.
livres
décembre 1998, Cambridge, Mass.
livres
$25.50
(disponible en magasin)
Résumé:
In 1993, the artist Vito Acconci and the architect Steven Holl were invited to redesign the then existing façade of the Storefront Gallery in New York. As a response to its urban context and its function as an art space - the gallery is situated on the ground floor(...)
Acconci, Holl : storefront for art and architecture
Actions:
Prix:
$25.50
(disponible en magasin)
Résumé:
In 1993, the artist Vito Acconci and the architect Steven Holl were invited to redesign the then existing façade of the Storefront Gallery in New York. As a response to its urban context and its function as an art space - the gallery is situated on the ground floor of a low building on the outskirts of Soho - Acconci and Holl created a versatile façade which may be opened up in different ways according to the season or function as an optical screen separating the inner space from the street. The different functions, answering to the needs of inner and outer space and creating links and transparencies or establishing borders, serve to provide visitors with ever-changing local and spatial relations.
livres
janvier 2001, Bregenz
$11.50
(disponible sur commande)
Résumé:
An edited transcript of the third BALTIC international seminar, Curating New Media focuses on the relationship of new media art to the institution. Curators, artists and academics share their perspectives on the curating, collecting, commissioning and presenting of computer-based art in one of the first books to be published specifically on this subject.
janvier 1900, Gateshead, England
Curating new media : third BALTIC International Seminar, 2001
Actions:
Prix:
$11.50
(disponible sur commande)
Résumé:
An edited transcript of the third BALTIC international seminar, Curating New Media focuses on the relationship of new media art to the institution. Curators, artists and academics share their perspectives on the curating, collecting, commissioning and presenting of computer-based art in one of the first books to be published specifically on this subject.
$34.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Les musées français ont été largement renouvelés et remodelés, voire reconstruits, depuis une génération : ils suscitent aujourd’hui un attachement unanime de la part d’un public de plus en plus nombreux. Mais cette mutation spectaculaire a souvent conduit à célébrer les progrès accomplis au détriment de la mémoire des lieux et des hommes. Dans son moment fondateur, en(...)
Une histoire des musées de France, XVIIIe-XXe siècle
Actions:
Prix:
$34.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Les musées français ont été largement renouvelés et remodelés, voire reconstruits, depuis une génération : ils suscitent aujourd’hui un attachement unanime de la part d’un public de plus en plus nombreux. Mais cette mutation spectaculaire a souvent conduit à célébrer les progrès accomplis au détriment de la mémoire des lieux et des hommes. Dans son moment fondateur, en rupture avec le secret des collections particulières, le musée a voulu illustrer l’utilité publique de l’art et du savoir. Du XIXe siècle au XXe siècle, entre bureaux parisiens et conservateurs locaux, une institutionnalisation décisive s’accomplit au service, selon les cas, des propagandes républicaines ou monarchiques. Les musées attestent du goût français, mettent en scène la profondeur historique de la nation, et participent à la construction d’identités collectives. La fin du XXe siècle voit surgir un nouveau modèle d’établissement, qui place les publics au centre de ses préoccupations et contribue au développement culturel comme à la définition d’un patrimoine. Ces deux siècles ont connu de nombreux conflits de musées, la disparition de certains, la reconversion radicale d’autres, et, en guise d’innovations, quelques déménagements de collections. Loin d’une image stéréotypée de l’institution, l’auteur montre combien son histoire, dans ses rencontres plus ou moins réussies avec les visiteurs, témoigne d’engagements politiques et sociaux, autant que d’évolutions professionnelles et de configurations disciplinaires.
$19.95
(disponible sur commande)
Résumé:
What is the future of the art museum? Should artists and critics have greater say in museum programming? What role can new museum technologies play in the future of the art museum? How should art museums address and correct past histories of predjudice and exclusion? Are art museums doomed to extinction? These pertinent questions and others are asked, discussed, and(...)
Museums of tomorrow : a virtual discussion
Actions:
Prix:
$19.95
(disponible sur commande)
Résumé:
What is the future of the art museum? Should artists and critics have greater say in museum programming? What role can new museum technologies play in the future of the art museum? How should art museums address and correct past histories of predjudice and exclusion? Are art museums doomed to extinction? These pertinent questions and others are asked, discussed, and sometimes even answered in "Museums of tomorrow" - documentation of a two-week online conference on the role and future of art museums. Thirty scholars, artists, museum directors, and curators participated in the discussion which was moderated by curator and essayist Maurice Berger for the Georgia O’Keeffe Museum’s Research Center Website.
$36.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Favoriser par la diffusion et la promotion l'émergence d'une conscience plus fine, plus juste, plus sensible de notre cadre de vie et de l'importance que revêt sa qualité dans le bien-être collectif et individuel, tel est l'objectif que s'assigne Visions , une collection consacrée aux architectures publiques contemporaines en Communauté française de Belgique. L'ouverture(...)
octobre 2002, Bruxelles
Visions volume 1 : Musée des Arts Contemporains au Grand-Hornu
Actions:
Prix:
$36.95
(disponible sur commande)
Résumé:
Favoriser par la diffusion et la promotion l'émergence d'une conscience plus fine, plus juste, plus sensible de notre cadre de vie et de l'importance que revêt sa qualité dans le bien-être collectif et individuel, tel est l'objectif que s'assigne Visions , une collection consacrée aux architectures publiques contemporaines en Communauté française de Belgique. L'ouverture du MAC's offre l'occasion d'illustrer le premier volume de la collection.
Experiment cyclebowl
$66.00
(disponible sur commande)
Résumé:
A pavilion of cycles at Expo in Hanover. An interdisciplinary work involving architecture, scenography, graphics, sound, light, film, drama and an actual tornado, created by Atelier Brückner for the Expo 2000. Dual System Deutschland, a company which is responsible for the reuse and recycling of packaging in Germany commissioned the Stuttgart firm Atelier Brückner to(...)
juin 2002, Ludwigsburg
Experiment cyclebowl
Actions:
Prix:
$66.00
(disponible sur commande)
Résumé:
A pavilion of cycles at Expo in Hanover. An interdisciplinary work involving architecture, scenography, graphics, sound, light, film, drama and an actual tornado, created by Atelier Brückner for the Expo 2000. Dual System Deutschland, a company which is responsible for the reuse and recycling of packaging in Germany commissioned the Stuttgart firm Atelier Brückner to create a pavilion at the EXPO in Hanover which would reflect the company's vision of combining the product cycle with the environment and use of resources in a responsible way. The journey through this cycle is represented visually through the architecture and staging of the pavilion. Living plants, real objects, information, light and sound are brought together and provide an exciting backdrop for the dramatic highlight - a 25m high tornado which was generated every hour. This book shows primarily creative process leading to the final design and architecture of the Cyclebowl. Enhanced with technical details of the innovative facades, the publication is a fascinating documentation of architecture as a means of conveying ideas.
Vie d'un musée 1937-2005
$42.95
(disponible sur commande)
Résumé:
L'histoire du musée national des Arts et Traditions populaires (Atp), qui a commencé à la fin des années 1930, se termine au printemps 2005 par une fermeture définitive. Martine Segalen qui a dirigé pendant dix ans le Centre d'ethnologie française, laboratoire rattaché au musée, revient sur cette histoire riche d'enseignements sur les rapports entre politique et culture,(...)
Vie d'un musée 1937-2005
Actions:
Prix:
$42.95
(disponible sur commande)
Résumé:
L'histoire du musée national des Arts et Traditions populaires (Atp), qui a commencé à la fin des années 1930, se termine au printemps 2005 par une fermeture définitive. Martine Segalen qui a dirigé pendant dix ans le Centre d'ethnologie française, laboratoire rattaché au musée, revient sur cette histoire riche d'enseignements sur les rapports entre politique et culture, beaux-arts et arts populaires, identité, nation et patrimoine.
livres
$41.95
(disponible sur commande)
Résumé:
"Prenant appui sur les politiques institutionnelles, l'auteur montre comment le musée virtuel résulte en fait d'une interprétation du support numérique qui en hypostasie la portée spectaculaire au lieu d'en favoriser l'appréhension documentaire. Le musée virtuel réaliserait ainsi la parfaite concrétisation des objectifs économiques et éducatifs du musée, en parfaite(...)
janvier 2002, Paris
Le patrimoine à l'ère du document numérique : du musée virtuel au musée médiathèque
Actions:
Prix:
$41.95
(disponible sur commande)
Résumé:
"Prenant appui sur les politiques institutionnelles, l'auteur montre comment le musée virtuel résulte en fait d'une interprétation du support numérique qui en hypostasie la portée spectaculaire au lieu d'en favoriser l'appréhension documentaire. Le musée virtuel réaliserait ainsi la parfaite concrétisation des objectifs économiques et éducatifs du musée, en parfaite résonnance avec le régime d'industrialisation culturelle qui règle la fréquentation du patrimoine. Mais au-delà, c'est bien du devenir de l'institution muséale dont il est question. Plutôt que de prédire la disparition de l'institution au profit de son avatar virtuel, on choisit d'ancrer ici l'interrogation dans l'histoire des relations qui unissent l'oeuvre d'art et le musée, depuis deux siècles. L'extrême plasticité du musée est mise à jour : ne serait-il pas apte à conserver et légitimer les propositions d'un art numérique aussi délocalisé soit-il? Déjà rôdé à l'absorption d'oeuvres reproductibles, de traces ou d'intentions, le musée d'art contemporain déjoue perpétuellement sa fin prévisible. Cette fois-ci la métamorphose le porte du côté de la médiathèque. Le devenir du musée se nourrit d'une perception essentiellement documentaire du patrimoine artistique. Incorporé aux industries de la mémoire, le musée nous projette désormais dans un passé actualisé et un présent pérenne."
livres
janvier 2002, Paris
$44.95
(disponible sur commande)
Résumé:
This book guides museums on how to create the highest quality experience possible for their visitors. Creating an environment that supports visitor engagement with collections means examining every stage of the visit, from the initial impetus to go to a particular institution, to front-of-house management, interpretive approach and qualitative analysis afterwards. This(...)
septembre 2005, London, New York
The engaging museum : developing museums for visitor involvement
Actions:
Prix:
$44.95
(disponible sur commande)
Résumé:
This book guides museums on how to create the highest quality experience possible for their visitors. Creating an environment that supports visitor engagement with collections means examining every stage of the visit, from the initial impetus to go to a particular institution, to front-of-house management, interpretive approach and qualitative analysis afterwards. This holistic approach will be immensely helpful to museums in meeting the needs and expectations of visitors and building their audience base. Because "The engaging museum" offers a set of principles that can be adapted to any museum in any location, it will be a valuable resource for institutions of every shape and size.